טרור בפקיסטן: לפחות 52 נהרגו ועשרות נפצעו בפיגוע התאבדות

פיצוץ עז התרחש במחוז בלוצ'יסטן שבדרום-מערב המדינה, במקום בו התכנסו תומכי מפלגה דתית לרגל ציון יום הולדתו של הנביא מוחמד. בנוסף להרוגים, מעל ל-50 בני אדם נפצעו

פצועים מהפיצוץ בדרום-מערב פקיסטן
פצועים מהפיצוץ בדרום-מערב פקיסטן | צילום: רויטרס

לפחות 52 בני אדם נהרגו היום (שישי) בפיגוע התאבדות שאירע במחוז בלוצ'יסטן שבדרום-מערב פקיסטן, במהלך כינוס של מפלגה דתית לציון יום הולדתו של נביא האסלאם מוחמד. בנוסף להרוגים, מעל ל-50 בני אדם נפצעו. עד עתה אף גורם לא לקח אחריות על הפיצוץ, שהתרחש על רקע עלייה במספר התקיפות באזור מצד קבוצות חמושות - לקראת הבחירות שצפויות להיערך בפקיסטן בחודש ינואר הקרוב.

"המחבל פוצץ את עצמו ליד רכבו של סגן ניצב במשטרה", אמר בכיר בכוחות הביטחון הפקיסטניים לסוכנות הידיעות רויטרס. הבכיר הוסיף כי הפיצוץ התרחש בסמיכות למסגד, בו צוין יום הולדתו של נביא האסלאם, שנחשב לחג לאומי במדינה. ארגון הטליבאן בפקיסטן, המהווה גוף "גג" של מספר קבוצות מוסלמיות חמושות הפועלות במדינה, הכחיש את מעורבותו במקרה.

הפצועים בפיגוע, בהם קצין בכיר במשטרה, הובהלו לטיפול בבית החולים באזור. על פי סעיד אבדול ראשיד, קצין רפואה מחוזי, 58 בני אדם נפצעו בפיצוץ - והמספר עוד עשוי לעלות. שר הפנים הפקיסטני כינה את הפיגוע "מעשה נתעב מאוד".

פצועים מהפיגוע בפקיסטן בבית החולים
פצועים מהפיגוע בפקיסטן בבית החולים | צילום: רויטרס

פקיסטן כולה סובלת מעלייה במספר התקיפות מצד גורמי אסלאם קיצוניים לאורך השנה האחרונה, מאז שהסכם שביתת האש בין הממשלה וארגון הטליבאן הופר. בחודש יולי, יותר מ-40 בני אדם נהרגו בפיגוע התאבדות במחוז ח'יבר פאחטונקווה, השוכן בצפון-מערב המדינה.