רוצים חיי רווקות וקריירה: הצעירים ביפן לא רוצים להתחתן

סקר ממשלתי שנערך ביפן רשם את הירידה הגדולה ביותר מאז 1982 ברצון צעירים בני 34-18 "לסגור את הבאסטה" ולהתחתן. הסיבות: רצון לחוות את עולם הרווקות ולפתח קריירה בגיל צעיר

חתונה, חתן וכלה
חתונה | צילום: שאטרסטוק

המכון הלאומי לאוכלוסייה ביפן, פרסם תוצאות סקר שערך, ומצא כי יש עלייה בכמות הצעירים בגילאי 34-18 שטוענים כי הם אינם מתכוונים להתחתן. כך דיווח היום (רביעי) ה"גרדיאן" הבריטי. תוצאות הסקר מעלות דאגה מפני שיעור ילודה נמוך ודילול אוכלוסין בארץ השמש העולה.

לפי הסקר, 17.3% מהגברים ו-14.6% מהנשים בגילאים אלה הודיעו כי אינם מתכוונים להתחתן עכשיו או בעתיד. מדובר בנתון הגבוה ביותר מאז החלו לבדוק ביפן את נושא זה בשנת 1982. לירידה בכמות הזוגות שנישאים, יש השלכות לגבי שיעור הילודה ביפן ולגבי גודל האוכלוסייה.

תינוק ביפן
תינוק ביפן | צילום: טליה קליין פרז

על פי מומחים בתחום, נשים נמנעות מנישואים כדי ליהנות מהחופש ומההזדמנויות התעסוקתיות שחיי הרווקות מציעים. הגברים גם כן נהנים מהחופש, ואף מביעים דאגה מהיכולת שלהם למצוא עבודה יציבה ולפרנס משפחה.

שיגקי מאטסודה, פרופסור לסוציולוגיה מאוניברסיטת צ'וקיו, הרחיב על הנושא: "ממשלת יפן ניסתה להעלות את שיעור הילודה ולעזור למי שרוצה להתחתן או להביא ילדים, להגשים את שאיפותיהם הנוספות. אך עם זאת, אם מספר האנשים שבוחרים לא להתחתתן ימשיך לעלות, הממשלה תצטרך לבדוק את המדיניות שלה, והדבר עלול להוביל לירידה נוספת בשיעור הילודה".

מספר התינוקות שנולדו ביפן בשנת 2021 ירד בכ-3.5% ביחס לשנה שקדמה לה אשתקד, ומדובר על שיא שלילי של 811 אלף תינוקות שנולדו באותה השנה. נתונים ממשלתיים מראים כי כמות האוכלוסייה ביפן קטנה בשנה שעברה בכ-644 אלף בני אדם. מדובר בשנה ה-11 ברציפות שבה קטנה כמות האוכלוסייה ביפן.