ניצחון לביידן: רוב דמוקרטי בסנאט אחרי הבחירות בג'ורג'יה

לאחר שלא הגיעה להכרעה בבחירות האמצע הכלליות במדינה, מדינת ג'ורג'יה יצאה שוב לקלפיות והפעם בחרה סנטור דמוקרטי - מה שמעניק לביידן רוב מזערי בסנאט של 51 לעומת 49 של הרפובליקנים אחרי שנתיים מאוזנות

המנצח הדמוקרטי בג'ורג'יה, רפאל וורנוק
ניצחון בג'ורג'יה, ניצחון לביידן. הסנטור הדמוקרטי רפאל וורנוק | צילום: רויטרס

הסנאטור הדמוקרטי רפאל וורנוק נבחר מחדש הלילה (רביעי) במדינת ג'ורג'יה שבארצות הברית, אחרי סבב נוסף שהתקיים עקב אי-הכרעה בבחירות האמצע שנערכו לפני כחודש. הניצחון של וורנוק משמעותי לנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שאחרי שנתיים של מאזן 50-50 בסנאט האמריקני משיג רוב דמוקרטי דוחק - 49-51 - כשסגנית הנשיא קמלה האריס מהווה את שובר השוויון בהצבעות.

וורנר גבר על המועמד הרפובליקני הרשל ווקר, שחקן פוטבול אמריקני לשעבר ששיחק בליגה הלאומית ה-NFL. בנאום הניצחון שלו הלילה אמר וורנוק: "אחרי קמפיין קשה, או שעליי לומר קמפיינים, זהו כבוד עבורי לומר את המילים הבאות - העם אמר את דברו". עוד ציין בנאומו את המסרים המרכזיים של הקמפיין שלו לגבי הוזלת מחיר תרופות המרשם, רפורמת המשפט הפלילי וזכויות עבור נשים.

חגיגות הניצחון של הסנטור הדמוקרטי רפאל וורנוק
חגיגות הניצחון של הסנטור הדמוקרטי רפאל וורנוק | צילום: רויטרס

המועמד הרפובליקני המפסיד בג'ורג'יה, הרשל ווקר
המועמד הרפובליקני המפסיד בג'ורג'יה, הרשל ווקר | צילום: רויטרס

לאחר שהובס אמר ווקר הרפובליקני לתומכיו: "אני לא אפסיק להילחם עבור ג'ורג'יה" והוסיף כי למרות כל הישגיו האתלטיים - הריצה לסנאט הייתה "הדבר הכי טוב שעשיתי בכל ימי חיי".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

וורנוק נבחר להיות סנטור ג'ורג'יה לשש השנים הקרובות. הנשיא ביידן התקשר כדי לברך את וורנוק על ניצחונו, וכתב בציוץ בעמוד הטוויטר שלו: "תושבי ג'ורג'יה התייצבו הלילה עבור הדמוקרטיה שלנו, דחו את את ה-MAGA הקיצוני (Make America Great Again, ססמת הבחירות של דונלד טראמפ וכינוי לתומכיו), והכי חשוב, שלחו אדם טוב בחזרה לסנאט. לחיי שש שנים נוספות".

בתוך כך, "ניו יורק טיימס" דיווח כי הגברת הראשונה ג'יל ביידן אמרה לנשיא הצרפתי עמנואל מקרון בארוחת הערב הממלכתית של הבית הלבן בשבוע שעבר כי היא ובעלה "מוכנים לקמפיין הבחירות שלו מחדש". ביידן עצמו טרם הכריז על כך רשמית.