דיווח: "צוות ישראלי התערב בבחירות במדינות בעולם"

מספר כלי תקשורת גדולים בעולם ובישראל עבדו יחד על חשיפת צוות של קבלנים ישראלים, המכונה "צוות חורחה", שהודו בפני העיתונאים כי הם עובדים עבור חברות פרטיות וגורמים פוליטיים בכל העולם כדי לשתול מידע שגוי ברשתות החברתיות ובכך להטות את דעת הקהל

זמן צפייה: 02:44

צוות קבלנים ישראלי הפועל ממשרד במודיעין הוביל מניפולציות של יותר מ-30 הליכי בחירות ברחבי העולם באמצעות פריצה, חבלה והפצת דיסאינפורמציה ברשתות החברתיות. כך דווח הבוקר (רביעי). חברי היחידה, ובראשם חנן טל (50), פעלו תחת השם "צוות חורחה" ב-30 מדינות ברחבי העולם - בהן ארצות הברית, ובמדינות באירופה, דרום ומרכז אמריקה ואפריקה.

לפי פרסום ב"גרדיאן", התחקיר חובק העולם, שבוצע על-ידי 30 כלי תקשורת גדולים, בהם "הארץ" ו-"TheMarker", כמו גם "לה מונד", "דר שפיגל" ו"אל פאיס", עוסק בתעשיית הפצת הדיסאינפורמציה. התיעודים הסמויים, נאמר בתחקיר, צולמו על-ידי שלושה עיתונאים, שפנו ל"צוות חורחה" כשהם מתחזים ללקוחות פוטנציאליים כיועצים הפועלים מטעם מדינה אפריקנית חסרת יציבות פוליטית, המבקשת סיוע בדחיית הבחירות.

חנן תועד אומר בשיחות סגורות כי שירותיו זמינים לקמפיינים פוליטיים ולחברות פרטיות שונות לתמרן בסתר את דעת הקהל. במשך יותר משש שעות של פגישות שהוקלטו בסתר, בין יולי לדצמבר 2022, חנן וצוותו סיפרו כיצד הם יכולים לאסוף מידע מודיעיני, בין היתר באמצעות שימוש בטכניקות פריצה לחשבונות Gmail וטלגרם. לפי התחקיר, חנן וצוותו התפארו בכך שהם מסוגלים לשתול חומרים בכלי תקשורת.

בתחקיר נאמר כי חנן תיאר את צוות העובדים שתחתיו כ"בוגרי סוכנויות ממשליות", בעלי מומחיות בפיננסים, רשתות חברתיות וניהול קמפיינים, כמו גם לוחמה פסיכולוגית. הוא הוסיף כי לחברה שישה משרדים ברחבי העולם ובפגישות השתתפו ארבעה מעמיתיו, בהם אחיו, זוהר חנן, שהוגדר כמנכ"ל הקבוצה.

טל חנן מסר בתגובה: "למען הבהירות, אני מכחיש כל עבירה". אחיו, זוהר חנן, מסר: "כל חיי אני פועל לפי החוק".