"עסקת נשק במיליארדים עם סעודיה"

בארה"ב מדווחים כי בין וושינגטון לריאד מתנהל מו"מ למכירת נשק ומערכות הגנה בשווי מיליארדי דולרים. על פי הדיווחים, ביקורו של הנשיא בסעודיה בסוף החודש הוא חלק מהמגעים לעסקה

בסוף חודש מאי צפוי נשיא ארה"ב טראמפ לנחות בערב הסעודית, התחנה הראשונה במסעו המדיני מחוץ לארה"ב. אך על פי דיווחים, לא מדבור בביקור מדיני שגרתי, אלא בביקור המגיע על רקע מגעים לעסקת מכירת נשק בהיקפי ענק בין המדינות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

על פי גורמים בארה"ב, בין שתי המדינות מתנהל משא ומתן על עסקת נשק בשווי מיליארדי דולרים. גם היום ארה"ב היא ספקית הנשק העיקרית של ערב הסעודית, אך בוושינגטון ובריאד קיים רצון להדק את הקשרים.

ככל הנראה המו"מ הוא על מכירת מערכת הגנה מטילים מתקדמת, כמו זאת שמכרה ארה"ב לדרום קוריאה, ועלותה נאמדת בכמיליארד דולרים. כמו כן מתנהלים מגעים על מכירת מערכות תקשורת מתקדמות וטכנולוגיית לווין.

ממשל אובמה בלם את העסקה בזמנו, משום שחשש שהנשק יגיע ליידי הקואליציה המובלת על ידי ערב הסעודית בתימן, ושכתוצאה מכך נשק אמריקני יוביל לפגיעה באזרחים חפים מפשע. גורם בכיר בממשל הנוכחי מסר כי העסקה הנוכחית עדיין נמצאת בבדיקה מקיפה של כמה סוכנויות ממשלתיות.