תמונות חדשות מהתרגיל: מטוסים משגרים טילים, טנקים יורים

הטלוויזיה הממלכתית בצפון קוריאה מפרסמת תמונות חדשות של תרגיל האש הנרחב שקיימה אתמול צפון קוריאה על רקע התגברות המתיחות עם ארה"ב. בתיעוד ניתן לראות אלפי טנקים מתרגלים תקיפה משולבת תחת חיפוי אווירי של מטוסי קרב ומסוקי סער. מוקדם יותר היום דווח על פריסת מערכת אמריקנית נגד טילים על אדמת דרום קוריאה

תרגיל צבאי צפון קוריאה | צילום: תרגיל צבאי צפון קוריאה

על רקע המתיחות הגוברת בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית ורוחות המלחמה שהחלו לנשב, כשבמקביל הדיווחים על כך שארה"ב החלה בפריסת מערכת מתקדמת נגד טילים בליסטיים על אדמת דרום קוריאה, מתפרסמות תמונות חדשות של תרגיל האש הנרחב של השכנה מצפון אותו קיימה אתמול.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

לצד התיעוד של מטוסי קרב משחררים נורות ומטילים פצצות שיוצרות פטריות עשן גדולות, הטלוויזיה הממלכתית בצפון קוריאה משחררת היום (רביעי) תמונות של מאות טנקים ותותחים מבצעים ירי משולב לעבר מטרות, לצד מסוקי קרב שמתרגלים ליווי אווירי במסגרת תמרון נרחב הכולל שימוש באש חיה ותיאום בין כוחות גדולים מאוד - כשעל הכל מפקח השליט קים ג'ונג און.

מפקח על התרגיל. קים ג'ונג און
מפקח על התרגיל. קים ג'ונג און | צילום: מתוך הטלויזיה בצפון קוריאה

כשברקע ניסויי הטילים האחרונים של המשטר הרודני והחלפת המהלומות המילוליות בין וושינגטון לפיונגיאנג, אמש (שלישי) אמר שר הביטחון הדרום קוריאני כי מדינתו וארה"ב הסכימו לפרוס את מערכת THAAD המתקדמת בתגובה לניסויים בטילים הבליסטיים בחודש מרץ והתרגיל הצבאי הנרחב שנפתח אתמול בצפון קוריאה, ומצפים שהמערכת תהיה פעילה באופן מלא כבר עד סוף 2017.

תרגול ירי משולב
תרגול ירי משולב | צילום: מתוך הטלויזיה בצפון קוריאה

"דרום קוריאה וארצות הברית עובדות ביחד כדי להבטיח את הצבתה המהירה של המערכת המתקדמת, בתגובה לאיום הגרעיני והבליסטי המתגבר מצד צפון קוריאה", אמר שר הביטחון הדרום קוריאני. הדיווחים בטלוויזיה במדינה מתארים כי משאיות שהעמיסו חלקים מן המערכת כבר נכנסו לאתר שבו תתקיים הפריסה המלאה. האתר, שבעבר שימש מגרש גולף, נמצא במחוז סאונג'ו שבחלקה הדרומי של המדינה.

בסין הגיבו למהלך המשותף ואמרו שפריסת המערכת לא תרתיע את צפון קוריאה מתוקפנותה אך דווקא תערער את האיזון הביטחוני באזור. "בסין כבר החלו לשבש את פעילותן של חברות דרום קוריאניות כתגובה לשיתוף הפעולה הצבאי עם ארצות הברית", הצהירו בחזרה בדרום קוריאה.

צילום: מתוך הטלויזיה בצפון קוריאה

"תדרוך חריג": כלל הסנאט זומן לדיון על צפון קוריאה

על רקע ההתפתחויות והחזית המתחממת בין וושינגטון לפיונגיאנג, בהמשך היום צפוי להתקיים התדרוך לכלל חברי הסנאט שזומנו ל"דיון חריג" בנושא המתיחות בין הצדדים. מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון, שר ההגנה ג'יימס מאטיס, ראש המודיעין הלאומי וראש המטות המשולבים יקיימו היום בבית הלבן את העדכון יוצא הדופן והנדיר בבית הלבן על המצב מול צפון קוריאה, אליו התבקשו להגיע כל 100 הסנאטורים האמריקנים.

בכירים בממשל מגיעים פעמים רבות לגבעת הקפיטול כדי לקחת חלק בתדרוכים ושיחות בנושא מדיניות החוץ האמריקנית. עם זאת, מדובר במאורע נדיר בו חברי הסנאט מגיעים לבית הלבן בהרכב מלא לתדרוך של הגורמים הבכירים ביותר.