משטרת שוודיה: "משוכנעים שהאיש שנעצר הוא המחבל"

המשטרה השוודית אישרה כי נאסף בעבר מידע מודיעיני על החשוד בביצוע פיגוע הדריסה - גבר אוזבקי בן 39 - אך ציינה כי הוא לא עמד במוקד החקירה לאחרונה

יממה לאחר פיגוע הדריסה בשטוקהולם בו נרצחו 4 בני אדם, המניע למעשה עדין לא ברור. עם זאת, משטרת שוודיה חשפה היום (שבת) פרטים נוספים על החקירה והחשוד שנעצר. לדברי החוקרים, הקשר בין החשוד לבין פיגוע הדריסה "התהדק" - ועל כן הם משוכנעים שהאיש שעצור אחראי לפיגוע.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

עם זאת, המשטרה הדגישה כי ייתכן שישנם חשודים נוספים שמעורבים בפיגוע: "אין דבר שמצביע על כך שמדובר באיש הלא נכון - החשדות התבססו אך איננו יכולים לפסול אפשרות שאנשים נוספים מעורבים". שמו של החשוד לא פורסם, אך נמסר כי מדובר בגבר בן 39 מאוזבקיסטן.

14
צילום: סוכנות שוודית

"הוא לא היה תחת חקירה ביטחונית נוכחית, אבל הוא היה מוכר לנו - הוא נכנס למערכת שלנו בעבר", אמר אנדרס ת'ורנברג, ראש "סאפו" - משטרת הביטחון. עוד אמרו החוקרים כי "מתקן" כלשהו נמצא ברכב, אך לא מסרו האם - כפי שדווח היום - מדובר במטען שהכיל חומר נפץ.

"מצאנו משהו במשאית, בכיסא הנהג, מכשיר טכני שלא אמור להיות שם", אמר מפקד המשטרה דן אליאסון. "אני לא יוכל לומר בשלב זה אם מדובר בפצצה או בחומר דליק כלשהו - אנחנו מחכים לניתוח טכני".

אמש נעצר בצפון עיר הבירה חשוד בביצוע פיגוע הדריסה בעיר. על פי הדיווחים, החשוד אף הודה כי הוא העומד מאחורי הפיגוע.

מוקדם יותר אמר ראש ממשלת שבדיה סטפן לפבן כי כל הראיות מצביעות על כך שמדובר בפיגוע טרור. "שבדיה נמצאת תחת מתקפה", אמר. החברה שבבעלותה המשאית הדורסת אישרה זמן קצר לאחר האירוע כי הרכב נגנב מוקדם יותר אתמול.