המשבר הקוריאני: טראמפ מחזק את ד' קוריאה - עם נשק

לאחר שיגור הטיל הצפון קוריאני, סיכם נשיא ארה"ב עם הנשיא ג'ה-אין על שינוי האמנה המגבילה את יכולות ההתחמשות של דרום קוריאה. במסגרת ההסכם שייחתם: מכירת נשק המוערכת במיליארדי דולרים.

ארה"ב ודרום קוריאה מחזקות את שיתוף הפעולה בין המדינות, על רקע המתיחות הגוברת עם צפון קוריאה. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא דרום קוריאה מון ג'ה-אין, סיכמו על שינוי האמנה בין המדינות שהגבילה את כה את יכולות ההתחמשות של הדרום. על פי הדיווחים, טרמאפ אישר לג'ה-אין רכישת נשק מצבא ארה"ב בשווי מיליארדי דולרים. "שני המנהיגים הסכימו שדרום קוריאה צריכה לחזק את יכולות ההגנה שלה אל מול האיום הצפון קוריאני".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

מדבור באמנה שהגבילה את הטווח ואת המשקל של הטילים שיכולה הייתה דרום קוריאה להחזיק. "הנשיאים אישרו את הטענה כי חשוב להטיל כמה שיותר סנקציות ולחץ על צפון קוריאה כדי שתמינע מיצרית פרובוקציות נוספות ותגיע לשולחן המשא ומתן", אמר דובר הממשל הדרום קוריאני.

ביום חמישי האחרון, יומיים אחרי שיגור הטיל הבליסטי מעל לשמי יפן, ביצע חיל האוויר האמריקני תמרונים משותפים עם חיל האוויר הדרום קוריאני בשמי חצי האי.  בתרגיל השתתפו זוג מטוסי הפצצה כבדים מסוג B-1b המסוגלים לשאת נשק גרעיני, מטוסי קרב מסוג F-15 ובפעם הראשונה מעל שמי קוריאה גם מטוסי ה-F-35 החדשים והמתקדמים.

בצפון קוריאה טענו ששיגור הטיל נערך בעקבות ובתגובה לתרגילים שערכו במהלך השבוע האמריקנים והדרום קוריאנים ואיימו פעם נוספת בשיגור לעבר האי גואם. סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה ציטטה את המנהיג העליון של המדינה המסוגרת שאמר שהצבא מתכנן ניסויים ושיגורים נוספים בקרוב.

"התרגיל האמריקני נועד להעביר מסר תקיף לצפון קוריאה אחרי השיגורים והמשך פיתוח הנשק הגרעיני", אמר גורם בכיר בצבא ארצות הברית לרשת CNN. "הפעולות מפרות האיזון מצד צפון קוריאה מאיימות על בנות בריתנו, השותפים שלנו, ועל ביטחון הפנים שלנו. אנחנו נגיב בהתאם".