4 הרוגים בפיגוע המשולב בלונדון

מניין הנרצחים במתקפת הדריסה והדקירה סמוך לפרלמנט הבריטי ממשיך לעלות. לפחות 20 בני אדם נוספים נפצעו, חלקם בדרגות פציעה קשות מאוד. כוננות שיא בבריטניה. שידור ישיר

שעות בודדות לאחר פיגוע הטרור המשולב הערב (רביעי) סמוך לפרלמנט הבריטי, סיפורי עדי הראייה מזירת הפיגוע הקשה מתחילים להגיע. עד כה דווח בכלי התקשורת על ארבעה הרוגים, ביניהם שוטר והמחבל עצמו ולפחות עשרים פצועים בדרגות פציעה קשות. "ראיתי משהו שנדחף על ידי שוטרים, היה לו נשק או סכין, השוטרים התקרבו אליו ואז שמענו ירי", סיפר אחד מעדי הראייה. המחבל החשוד בביצוע הפיגוע הוא אבו איזאדין.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בתוך כך אישה חולצה מנהר התמזה הזורם מתחת לגשר ווסמינסטר לאחר שנפגעה בפיגוע הדריסה שארע במקום. האישה חולצה כשהיא פצועה באורח קשה. בצרפת אישרו כי שלושה מהפצועים הם תלמידי בית ספר תיכון צרפתיים בני 15 ו-16 בלבד.

"הייתי בתוך בניין הפרלמנט, כששמעתי מה שנראה כמו תאונת דרכים", סיפר קווין סקופפילד, עד ראייה. "יצאתי לראות מה קרה והיו שם אנשים צועקים וראיתי משהו שנדחף על ידי שוטרים. היה לו נשק או סכין, השוטרים התקרבו אליו ואז שמענו ירי, כמה יריות. ואז החמוש בסכין נפל לקרקע".

טיפול בפצועים. לונדון, היום
טיפול בפצועים. לונדון, היום | צילום: רויטרס

"השהינו את הפעילות של הפרלמנט", סיפר חבר הפרלמנט ביל קאש, הנמצא בתוך בניין הפרלמנט. "אנחנו סגורים כרגע בפנים . כששמענו על האירוע מיהרנו לטלוויזיות לראות מה קורה. מדובר בשני אירועים - האחד בגשר ווסטמינסטר - שם היה אירוע דריסה. יש שם אנשים ששוכבים על הקרקע. באירוע נוסף, כנראה, משהו ניסה להיכנס לבניין".

המחבל בזירת האירוע
המחבל בזירת האירוע

"ראיתי את הכניסה לפרלמנט, היה רעש עצום ואז שמעתי אנשים צועקים", סיפר קוונטין לד, עד ראייה שהיה במקום. "איש אחד עם בגדים שחורים, בלי הרבה שיער, רץ לתוך אזור הפרלמנט, ארמון ווסטמינסטר, היה לו משהו ביד, הוא התנגש עם שוטר. לא הבנתי בדיוק מה קרה, השוטר נפל, החמוש המשיך לרוץ כמה מטרים ואז נורה".

"שמעתי צעקות של השוטרים, אבל האיש התעלם מהצעקות", המשיך ותיאר לד את זירת הפיגוע הכאוטית. "הוא לא הצליח להיכנס לתוך הבניין. כל זה קרה בתוך החניה".

מסוק משטרתי בזירת האירוע
מסוק משטרתי בזירת האירוע