ארה"ב: ענקיות הממתקים הכריזו - "נפחית קלוריות"

חמש ענקיות הממתקים "מרס", "נסטלה", "ריגלי", "לינדט" ו"שפרונגלי" הודיעו בהצהרה משותפת כי יפחיתו קלוריות ברבים ממוצריהן שנמכרים בארה"ב. "יהיה פחות סוכר באוכל שהצרכנים יאכלו", הודיע לארי סולר, נשיא ומנכ"ל "השותפות לאמריקה בריאה"

שוקולדים וממתקים. התחייבות: עד 200 קלוריות לממתק
שוקולדים וממתקים. התחייבות: עד 200 קלוריות לממתק | צילום: רויטרס

חמש יצרניות עולמיות של שוקולדים וממתקים פרסמו היום (חמישי) הודעה משותפת בנוגע לכוונתן להפחית את כמות הסוכר והקלוריות ברבים ממוצריהן שנמכרים בארצות הברית. שיתוף הפעולה החריג בענף התחרותי מגיע כעדות ממשית לעלייה במודעות ולרתיעה הגוברת בקרב הצרכנים מפני עודף סוכר במוצרי מזון מגוונים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

שיתוף הפעולה יוצא הדופן כולל חברות כמו Mars (שמייצרת ממתקים כמו M&M's, סניקרס, סקיטלס ועוד), Nestle, Wrigley ו- Lindt, שהצהירו על מחויבותן כי תוך חמש שנים - מחצית ממוצריהן שמגיעות בעטיפות נפרדות ונמכרות בארה"ב יכללו לכל היותר 200 קלוריות. "יהיה פחות סוכר ופחות קלוריות", הודיע לארי סולר, נשיא ומנכ"ל "השותפות לאמריקה בריאה"(PHA).

ההתחייבות הזו של ענקיות הממתקים, שכוללת התייחסות מפורשת לספירת הקלוריות בכ-90% ממוצריהן הפופולאריים ביותר, תהיה נתונה למעקב בידי ה-PHA ומכון המחקר "האדסון" בוושינגטון. "הם רוצים לוודא שהם עומדים בציפיות הצרכנים, כפי שהצרכנים עצמם קובעים", אמר ג'ון דאונס, נשיא ומנכ"ל איגוד הממתקים האמריקני הלאומי.

ארצות הברית נחשבת לצרכנית הסוכר הגדולה בעולם ולמדינה שסובלת מהשמנת יתר בהיקף הרב ביותר. כמו כן, כמו במרבית מדינות המערב, מחלות לב נחשבות בה לאחד הגורמים המובילים למוות במדינה. ההתחייבות מגיעה בצל החלטת מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לחייב את כל יצרניות מזון לציין על גבי האריזה את כמות הסוכר במוצריהן עד שנת 2018.