המטוס המסתורי של ארה"ב: מה עשה המטוס הסודי שנתיים בחלל?

כלי הטיס המסתורי של הצבא האמריקני נחת בבסיס חיל האוויר בפלורידה אחרי 718 ימים בהם ביצע משימה חשאית בחלל. נחיתתו לוותה ברעש עוצמתי שהעיר את תושבי האזור משנתם

מטוס החלל של נאס"א X-37B
מטוס החלל של נאס"א X-37B | צילום: CNN

 

המטוס המסתורי של הצבא האמריקני נחת אחרי כמעט שנתיים בחלל: ה-x-374 - מטוס החלל של חיל האוויר האמריקני -חזר אתמול (ראשון) ממשימה סודית שנמשכה כ-718 ימים - 44 יום יותר משיא השהייה הקודם שלו. "חיכינו לאירוע הזה מספר שנים", אמרו בחיל האוויר האמריקני על השלמת המשימה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הנחיתה של כלי הטיס החשאי לא עברה בשקט ולוותה בבום על קולי שהרעיד את האדמה, והעיר את תושבי האזור משנתם, קצת לפני השעה 8:00 בבוקר. "חשבתי שמשהו התרסק אל תוך המחסן", צייצה תושבת המקום בטוויטר. "תודה לנאס"א על ההפחדה".

המטוס נחת אחרי 718 ימים בחלל
המטוס נחת אחרי 718 ימים בחלל | צילום: רויטרס

ה-x-374, שנראה כמו מעבורת חלל קטנה, עשה היסטוריה כשנחת לראשונה במסלול הנחיתה במרכז החלל בפלורידה - ששימש את מעבורות החלל עד שנת 2011.

התשובה לשאלה מה עשה המטוס בשהות הארוכה בחלל, נותרה תחת מעטה מסתורין. בחיל האוויר האמריקני טוענים שהוא מבצע ניסויים לבדיקת סיכונים ודפוסי פעולה, שמשמשים לפיתוח טכנולוגיות של רכבי חלל. אבל, ישנן השערות רבות לגבי ייעודו האמיתי ובהן ניסוי של נשק חלל מסתורי ומשימות ריגול.

עם סיום המשימה משלים המטוס 2,082 ימים בחלל בכל ארבע משימותיו, ובהמשך השנה הוא עתיד לצאת למשימה חמישית.