טלטלה בשמי צרפת: הטרמפ הביתה - מטוס קרב

שר ההגנה הצרפתי אישר כי נפתחה חקירה נגד מפקד חיל האוויר הצרפתי הזמני, בחשד שהשתמש במטוס קרב על מנת להגיע ממקום עבודתו לביתו ולהפך

טלטלה בשמי צרפת: המפקד הזמני של חיל האוויר הצרפתי הגנרל ריצ'ארד רבול נחקר בחשד שהשתמש במטוס קרב כדי להגיע לביתו בסופי השבוע. על פי החשד, הגנרל השתמש במטוס לפחות 10 פעמים במהלך השנה האחרונה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

על פי החשד הגנרל הצרפתי השתמש במטוס קרב צרפתי מסוג "אלפא", המשמש גם לאימוני טייסי חיל האוויר על מנת להגיע ממקום עבודתו בעיר בורדו לביתו שבפרובנס. על פי הדיווח בעיתון מקומי הגיחות של הקצין הבכיר עלו למשלם המיסים עשרות אלפי אירו.

המטוס המתקדם מסוגל לטוס במהירות של כ-1,000 קמ"ש, מה שמצביע על כך שהקצין הבכיר עשה את הדרך בחצי שעה בלבד. אם היה בוחר לבצע את הדרך ברכבו הפרטי המסע היה לוקח לו כשש שעות, במידה והיה בוחר ברכבת היה מבלה בדרכים לא פחות משבע שעות, ואילו לקח טיסה רגילה - של חברת תעופה - היה מגיע בתוך שעה.

הפרשה התפרסמה לאחר שהמפקד הבכיר ביקש להחליף את מטוס הקרב במטוס תובלה קטן ושני הטייסים שהטיסו אותו התלוננו כי ביקש מהם לקחת אותו עד לביתו ולאסוף אותו ביום שני לעבודה. שר ההגנה הצרפתי אישר שנפתחה חקירה בגין "בזבוז משאבי ציבור".