"אזרחים מלזים לא מורשים לעזוב"

מחריף המשבר בין צפון קוריאה לבין מלזיה בשל חקירת ההתנקשות בקים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, בקואלה לומפור בחודש שעבר

האחים למחצה קים ג'ונג און וקים ג'ונג נאם

בעוד חקירת הרצח של קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און, נמשכת במלזיה, המתיחות בין שתי המדינות עולה מדרגה. הלילה (שלישי) הודיע הממשל בפיונג יאנג כי כל האזרחים המלזים הנמצאים בשטחה לא יורשו לעזוב את המדינה עד לתום חקירת הרצח. ההחלטה התקבלה בכעס רב בקרב הממשל בקואלה למפור - והתגובה לא איחרה לבוא.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הבוקר הודיעה המשטרה המלזית כי חסמה את כל היציאות והכניסות בשגרירות צפון קוריאה בבירה קואלה למפור, כשבפנים מספר דיפלומטיים צפון קוריאנים, זאת משום שעל פי החשד הוסתרו בשגרירות מספר חשודים במעורבות ברצח ג'ונג נאם. בכירים בממשל הבהירו כי הדיפלומטים יישארו נצורים בבניין השגרירות - עד שצפון קוריאה תאפשר לאזרחיה לצאת מהמדינה.

"אנו פועלים לזהות את כל עובדי השגרירות שנשארו בתוך המבנה", אמר סגן שר הפנים המלזי. "הצוות לא יורשה לעזוב את השגרירות עד שנסיים את כל הבדיקות ונזהה את כל מי שבפנים".

ראש ממשלת מלזיה מיהר לגנות את הצעדים בהם נקטה צפון קוריאה ואמר כי הממשל בפיונג יאנג "מחזיק את אזרחי מלזיה בני ערובה". כמו כן קרא ראש הממשלה לצפון קוריאה להימנע מהסלמה נוספת במצב.