הרוגה ו-6 פצועים מירי בניו יורק

רופאה אחת נהרגה ו-6 נוספים נפצעו, מהם 5 במצב קשה, לאחר שאדם חמוש פתח בירי בבית החולים ברובע הברונקס, היורה הוא רופא לשעבר בבית החולים

הרוגה ו-6 פצועים
הרוגה ו-6 פצועים | צילום: רויטרס

כוחות של משטרת ניו יורק הוזעקו לבית החולים "ברונקס-לבנון" ברובע הברונקס בעיר, בעקבות דיווח על אדם חמוש שפתח בירי. רופאה אחת נהרגה באירוע, ו-6 נוספים נפצעו במקום, מהם 5 במצב קשה. מחקירה ראשונית עולה כי היורה הוא רופא לשעבר בבית החולים שנאלץ להתפטר בעקבות תלונות על הטרדות מיניות. בתום האירוע הוא ירה בעצמו למוות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בית החולים בניו יורק
בית החולים בניו יורק | צילום: סקיי ניוז

על פי הדיווחים בכלי התקשורת, בין הפצועים באירוע רופאים נוספים, וככל הנראה מדובר ברופא לשעבר בבית החולים שבפרץ אלימות החל לירות בעמיתיו לשעבר. היורה ירה בעצמו למוות והמשטרה סגרה את האזור הסמוך לבית החולים.

עוד מדווחים כלי התקשורת כי היורה נכנס לבית החולים כשהוא לבוש חלוק רופאים תחתיו הסתיר את הרובה - ופתח בירי. גורם ב-NYPD מסר כי החשוד ניסה להצית את עצמו, מה שהפעיל את מערכת כיבוי האש בבניין, דבר שהקשה בתחילה על תפעול האירוע מצד כוחות הביטחון. דיווחים אחרים מתארים כי לאחר ניסיון ההצתה הכושל היורה ירה בעצמו.

גורם במערכת החוק בניו יורק אישר כי הרופא היורה הוא דר' הנרי בלו, שמופיע באתר בית החולים כ"רופא משפחה". על פי הגורם הוא הורשה לפרוש מעבודתו בשנת 2015, לאחר האשמות שהופנו כלפיו בדבר הטרדות מיניות.

דוחות משטרתיים מוכיחים כי לבלו היסטוריה של תיקים הקשורים בהטרדות מיניות. הוא נעצר בשנת 2004 לאחר שאישה טענה כי תקף אותה מינית. הוא נעצר גם ב-2009 באשמת מעקב לא חוקי אחרי שתי נשים, שהתלוננו בין היתר כי ניסה להציץ להן מתחת לחצאית בעזרת מראה.

"רופא אחד נהרג וכמה רופאים נוספים נאבקים על חייהם", מסר ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו שהגיע לזירה ומסר הצהרה לעיתונות. "תודה לאל שלא מדובר באירוע טרור, אלא מקרה בודד שככל הנראה קשור ביחסי עבודה", הוסיף דה בלאזיו.

"ראיתי דם על המדרגות"

גונזלו קרזו, עובד בבית החולים, סיפר לרשת CBS כי בתחילה הריח עדן ואחר כך גילה שבית החולים תחת סגר. לדבריו ראה רופא אחד פצוע מירי בידו. "לא שמעתי יריות, כל מה ששמעתי היה את הרופא הפצוע שקרא לעזרה", סיפר קרזו.

קרזו סיפר כי הוא נעל את עצמו בחדר למשך 15 דקות, לפני שכוחות המטרה חברו אליו וליוו אותו אל מחוץ לבית החולים. "היה חם והייתי לחוץ, ראיתי דם על המדרגות", הוא שיחזר.

פיליפ זפהמיה, שרת בבית החולים, אמר כי היה בחדר ניתוח בשעה שנשמעה הזעקה. "כולם התחילו לרוץ ולחפש מחסה. אנשים ניסו להיכנס לתוך חדרים ולנעול את עצמם", סיפר.

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1609' autoplay='0' credit='' desc='ירי בבית חולים בניו יורק' kid='1_pdfxw2ip' duration='38']