נחשפה הסיבה האמיתית מאחורי השלט "זהירות יהודים"

אחרי הסערה שעורר תמרור המזהיר מפני יהודים בקרב הקהילה היהודית בצפון לונדון, האומן שיצר אותו טוען שלא מדובר בהתבטאות אנטישמית

זמן צפייה: 01:03

לאחרונה מספר תקריות אנטישמיות הגיעו לכותרות בארצות הברית, ואילו היום גם בצפון לונדון התעוררה סערה בעקבות תמרור המזהיר מפני יהודים שהוצב בסמוך לבית כנסת אורתודוכסי. התמרור הוצב בשכונת סטמפורד היל, שהיא אחד מהאיזורים בהם האוכלוסייה היהודית-אורתודוכסית הגדולה ביותר בעיר.

בתמרור נראית דמות של יהודי בתלבושת מסורתית בתוך תמרור אזהרה - התמונה הזו פורסמה בעמוד הקהילה היהודית שנקרא "שומרים", ודווח עליו למשטרה המקומית.

חברת הפרלמנט דיאן אבוט אמרה שהשלט הזה מגעיל ובלתי מקובל, וכך גם דובר הקהילה המקומית שאמר בעצב כי תושבי השכונה אמנם מורגלים להתבטאויות אנטישמיות, אבל בדרך כלל בגרפיטי, מילים או תקיפה פיזית. התמרור המדובר, שנראה שהיה מתוכנן היטב והושקעו בו מאמצים, עורר דאגה ואי שקט בקרב התושבים.

אלא שבעקבות המהומה, האמן פרנק אלאיס נחשף כיוצר התמרור, והסביר כי הוא למעשה חלק מפרויקט אמנותי, והוא אחד מתוך סדרת תמרורים, הכוללים גם תמרור בו אישה דוחפת עגלה, תמרור אדם בכסא גלגלים ותמרור עם חתול. לדברי אלאיס, הפרויקט מתמקד בנושא הזהות והשוני בין בני אדם, והוא מתנצל על הפגיעה שנגרמה לאוכלוסייה היהודית המקומית.

אימה בטיסה: "האוזניות התפוצצו לי על הראש והמשיכו לבעור"

צפו: כשהילד של אחד העובדים מתפרץ לשידור חי

שי ושרון כל הפרקים