קונסולית ישראל בברלין: "הייתה תקווה שדליה בין הפצועים"

ליאורה גבעון הייתה הראשונה שסיפרה לבני משפחת אליקים על מותה של האם דליה בפיגוע הדריסה לאחר זיהוי גופתה

אחרי שנודע לבני משפחת אליקים על זיהוי גופתה של האם דליה, שנרצחה בפיגוע הדריסה בברלין, סיפרה היום (חמישי) קונסולית ישראל בברלין ליאורה גבעון על קבלתם את הבשורה. "הייתה להם תקווה שהיא בין הפצועים", אמרה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"אתמול ב-00:30 בלילה קיבלנו הודעה רשמית מהרשויות על זיהוי גופתה של דליה אליקים ז"ל", תיארה. "יצאנו מיד לפגוש את המשפחה, ובישרנו להם את הבשורה המרה. הם כמובן היו מאוד עצובים לשמוע לאחר שהייתה להם עדיין תקווה כלשהי שהיא נמצאת בין הפצועים הלא מזוהים".

"הבוקר בשעות המוקדמות התחלנו בתיאום הטסת הגופה מול חברת הביטוח בארץ ומול חברה מקומית שברגעים אלה מטפלת בסידורים ההכרחיים", הוסיפה. "אנחנו מקווים שזה יהיה מוקדם ככל האפשר, זה תלוי גם בגורמים שאינם תלויים בנו, ולכן אנחנו לא יכולים להגיד כרגע מועד מדויק יותר. כמה מבני המשפחה טסו חזרה לארץ וכמה נותרו לצד מיטתו של האב, שעדיין מונשם ומורדם".

''הייתה תקווה'' (פייסבוק)
''הייתה תקווה'' (פייסבוק)
אבטחה מתוגברת (רויטרס)
אבטחה מתוגברת (רויטרס)

זיהוי הגופה - באמצעות דגימות דנ"א

גופתה של דליה אליקים זוהתה הלילה בבית חולים בברלין, כשלושה ימים לאחר שנהרגה בפיגוע הדריסה בשוק חג המולד בו נהרגו 11 בני אדם נוספים. בעלה רמי עדיין מאושפז בבית החולים לאחר שעבר ניתוח, ומצבו מוסיף להיות קשה כשהוא מורדם ומונשם.

יום לאחר הפיגוע התברר כי בני הזוג מהרצליה ככל הנראה נפגעו בפיגוע. רמי נפצע ואילו דליה נעדרה. החיפושים אחר דליה נערכו מאז נעלמה לאחר הפיגוע. ילדיהם של בני הזוג הוטסו אמש לברלין על מנת להשתתף בחיפושים ולתמוך באביהם המאושפז.

החשוד בביצוע הפיגוע בברלין
החשוד בביצוע הפיגוע בברלין

"עד אתמול בלילה הגרמנים עסקו בהצלבת כל המידע שיש בידיהם שיעזור להם לזהות את ההרוגה, ואתמול הושלם התהליך", אמרה הבוקר דוברת שגרירות ישראל בברלין עדי פרג'ון. "לגרמנים יש את הפרוצדורות שלהם ולכן זה לקח זמן. מדובר בתהליך שאין אפשרות לקצר אותו". פרג'ון הסבירה כי ילדיהם של בני הזוג נתנו דגימות דנ"א, מה שעזר לזרז את התהליך.

מצוד אחר המחבל

המשטרה הגרמנית עצרה הבוקר ארבעה חשודים בפשיטות במהלך המצוד אחר החשוד בפיגוע הדריסה בברלין, בו נרצחו 12 בני אדם. כוחות מיוחדים עצרו את החשודים בפשיטות במחנה הפליטים שבו גר החשוד באמריך, ובעיר דורטמונד. באחד המקרים חיכו שוטרים ועיתונאים מחוץ למחנה פליטים כי טעות כתיב בצו החיפוש מנעה מהם להכנס.

זירת פיגוע הדריסה (רויטרס)
זירת פיגוע הדריסה (רויטרס)

המשטרה הגרמנית דיווחה אתמול כי החשוד בביצוע פיגוע הדריסה בברלין שלשום נעצר בעבר על ידי כוחות הביטחון כשבידיו מסמכים מזוייפים ושוחרר. ממסמכי זיהוי שנמצאו במשאית עולה כי המחבל שביצע את הפיגוע הוא אניס אמירי, בן 24 ממוצא תוניסאי. עוד דיווחו במשטרה כי החשוד השתמש בלא פחות משש זהויות שונות במהלך שהותו בגרמניה.

פרטים נוספים שהגיעו על המחבל מתוניסיה מצביעים על כך שהוא עזב את המדינה לפני כשבע שנים כשהיגר באופן לא חוקי לאירופה. הוא ריצה מאסר בכלא האיטלקי במשך ארבע שנים ובהמשך הגיע לגרמניה. בגרמניה התפרסם אתמול כי הרשויות מציעות פרס של 100 אלף אירו למי שיספק מידע שיוביל ללכידתו של המחבל.