ארה"ב: אושר מינוי ראש ה-FBI החדש

ברוב גדול של 92-5 אישר הסנאט את מינויו של כריסטופר ריי, חודש לאחר שהנשיא טראמפ הודיע על בחירתו בריי כמחליפו של ראש הסוכנות הקודם

הסנאט האמריקני אישר הלילה (רביעי) את מינויו של כריסטופר ריי לראש ה-FBI החדש. זאת, כשלושה חודשים לאחר שהנשיא דונלד טראמפ פיטר את ג'יימס קומי מתפקידו על רקע משבר האמון בין השניים שהתגלע בשל חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות בשנה שעברה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ריי (50) הוא עורך דין במקצועו ושירת בשורה של תפקידים בכירים במשרד המשפטים האמריקני בהם סגן שר המשפטים בממשלו של הנשיא בוש הבן. הנשיא טראמפ הודיע לפני כחודש בטוויטר כי בחר בריי למלא את התפקיד מאז פוטר קומי: "הוא איש ללא דופי ויהיה מנהל ה-FBI החדש".

מינויו של ריי בידי הנשיא היה טעון את אישור הסנאט, שאישר הלילה את המינוי ברוב גדול של 92 תומכים מול 5 מתנגדים בלבד. זאת, במהלך שבוע קשה מאוד מבחינתו של טראמפ במהלכו פיטר את ראש הסגל בבית הלבן ריינס פריבוס ואת מנהל התקשורת לאחר עשרה ימים בתפקיד בלבד וכשל בניסיון להפיל בסנאט את תכנית הבריאות של אובמה.

שבוע קשה לנשיא טראמפ (רויטרס)
שבוע קשה לנשיא טראמפ (רויטרס)

לפני כחודש הופיע ראש ה-FBI המפוטר ג'יימס קומי בפני ועדת המודיעין של הסנאט בכדי למסור את עדותו בנוגע לחקירת המעורבות של רוסיה בבחירות והתערבותו האפשרית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בחקירה ובניסיון לטרפד אותה.

קומי מאשים: פוטרתי בגלל החקירה

"הופתעתי מהפיטורים שלי, זה בלבל אותי לשמוע מאמצעי התקשורת על פיטוריי, ועל כך שנבעו מהטיפול בחקירת קשרי רוסיה-ארה"ב", אמר קומי. "אני רוצה להעביר מסר: ה-FBI הוא חזק, ותמיד יהיה עצמאי". בשלב מאוחר יותר של עדותו, אמר קומי כי "פוטרתי כדי לשנות את אופן ניהול החקירה בנוגע לרוסיה".

כשנשאל האם טראמפ ניסה להפסיק את חקירת חלקה של רוסיה בהתערבות בקמפיין הבחירות, ענה קומי כי "למיטב ידיעתי זה לא קרה".קומי סיפר בעדותו על ארוחת הערב שלו ושל הנשיא טראמפ, בה "הרגשתי שהוא מנסה לבנות מערכת יחסים הבנויה על נאמנות שלי בתמורה לכך שהוא ייתן לי להשאר בארגון".

קומי, ארכיון (רויטרס)
קומי, ארכיון (רויטרס)

בשעה שקומי נתן את עדותו, הגיבה דוברת הבית הלבן שרה האקבי לחלק מהדברים שנאמרו. כשנשאלה האם הדברים שנאמרים בחדר הסגלגל מוקלטים, ענתה שאינה יודעת. היא אף טענה כי "טראמפ אינו שקרן", וכי "לא התרחש שום דבר בלתי יאה בשיחות של טרמאפ עם קומי". טראמפ עצמו אמר לתומכיו בשעת העדות כי "אנחנו תחת מצור אך נתגבר ונצא חזקים יותר מאי פעם".