"גאה בכם": אריאנה גרנדה פגשה את הפצועים במתקפת הטרור

כשבועיים לאחר הפיגוע הקטלני במנצ'סטר בו נרצחו 22 בני אדם ונפצעו כ-60 נוספים, קפצה הזמרת האמריקנית אריאנה גרנדה לביקור פתע בבית החולים

גרנדה מבקרת את מעריציה בביה"ח, אתמול
גרנדה מבקרת את מעריציה בביה"ח, אתמול | צילום: CNN‏

זמרת הפופ האמריקנית אריאנה גרנדה הגיחה אתמול (שישי) לביקור פתע אצל מעריציה שמאושפזים בבית החולים במנצ'סטר שבבריטניה, לאחר שנפגעו בפיגוע ההתאבדות במופע שלה שהתקיים בעיר בחודש שעבר. אלילת הנוער הפתיעה את הצעירים הפצועים יממה לפני מופע המחווה וההתרמה בראשה תעמוד גרנדה, לצד שורת כוכבים, כגון: ג'סטין ביבר, קולדפליי, מיילי סיירוס, קייטי פרי, פארל וויליאמס ועוד ידוענים נוספים.

גרנדה מבקרת את מעריציה בביה''ח, אתמול
גרנדה מבקרת את מעריציה בביה''ח, אתמול | צילום: CNN‏

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"אריאנה העניקה לכולם פרח חמנית ובובת דובי, זה היה מדהים", סיפרה לורן ת'ורפ, אמה של לילי בת ה-8 שנפגעה בפיגוע ומחלימה מניתוח להוצאת רסיסים מגבה. "פניה של לילי הוארו ואריאנה הייתה מדהימה איתה. היא ישבה על מיטתה ומסרה לה 'אני מאוד גאה בך, את כל כך חזקה ובמצב ממש טוב'".

לדברי ת'ורפ, ביקורה של הזמרת עודד מאוד את המאושפזים וכן את צוות בית החולים. היא סיפרה כי בתה זכתה לשוחח עם הכוכבת על שיריה האהובים עליה. ילדה נוספת בשם ג'יידן זכתה לפגוש את גרנדה ממיטת בית החולים ופרסמה תמונה בטוויטר, מתחתה היא כתבה: "היום זכיתי לפגוש את המלכה שלי".

זירת הפיגוע במנצ'סטר
זירת הפיגוע במנצ'סטר | צילום: CNN

מופע ההתרמה מתקיים פחות מחודש לאחר פיגוע ההתאבדות שהתרחש בתום מופעה של גרנדה במנצ'סטר. בפיגוע נרצחו 22 בני אדם, רבים מהם ילדים, וקרוב ל-60 נוספים נפצעו. לאחר שביטלה את מופעיה הקרובים בלונדון ובשוויץ, יזמה וארגנה כוכבת הפופ מופע עתיר כוכבים בעיר בה אירע הפיגוע, לכבוד מעריציה. המופע ייקרא "אהבה אחת למנצ'סטר" וייערך באצטדיון אולד טראפורד: הרווחים יועברו לקרן החירום של העיר ולארגון הצלב האדום הבריטי.

בהודעה שפרסמה גרנדה ההמומה לאחר הפיגוע, היא כתבה: "אנחנו לא ניתן לאירוע הזה לפלג אותנו ולא נאפשר לשנאה לנצח. התשובה שלנו לאלימיות חייבת להיות אחדות, לעזור אחד לשני, לאהוב יותר ולשיר יותר חזק - וגם לחיות באופן יותר אדיב מבעבר".

תקיים מופעה מחווה והתרמה. אריאנה גרנדה
תקיים מופעה מחווה והתרמה. אריאנה גרנדה | צילום: רויטרס

במנצ'סטר מחפשים אחר ההומלס שסייע לפצועים בפיגוע

מוקדם יותר היום פורסם על המאמצים הרבים לאיתור תושב מנצ'סטר בשם כריס פארקר, חסר בית בן 33, שקיבץ נדבות מחוץ לארנה בעיר כשהמחבל המתאבד פוצץ עצמו - וסייע לפינוי הפצועים. פארקר רואיין בתקשורת, וב-23 במאי פתח מייקל ג'ונס בן ה-25 פרויקט מימון המונים באתר GoFundMe במטרה לגייס כספים עבורו, כאות תודה - אולם כעת, לאחר שתוך שבוע גויסו יותר מ-50 אלף ליש"ט, ג'ונס מספר כי הוא מתקשה למצוא את פארקר ולהעביר לו את הכספים.

"הוא לא אומר איפה הוא הולך להיות, וגם כשהוא כן - הוא לא מגיע", הסביר ג'ונס לאתר באזזפיד. "אני מנסה לארגן את כל הדבר הזה מהצד השני של המדינה". יותר מ-3,500 תורמים השתתפו במבצע ההתרמה, שהיעד הראשוני שלו היה 1,000 ליש"ט בלבד.

אתר מימון ההמונים איפשר, באופן חריג, לקחת סכום חלקי מהגיוס כדי להעביר לפארקר לסיוע מיידי. "מייקל עשה עבודה מדהימה בקמפיין הזה - הוא גייס סכום כסף נכבד, עבד קשה כדי למצוא דרך שבאמת תעזור לכריס בטווח הארוך, והיה שקוף מול התורמים לגבי מה שקורה לאורך כל הדרך", אמר דובר אתר מימון ההמונים GoFundMe. "זו דוגמה מצוינת של פעולה בסיטואציה מורכבת".