נשיא ארה"ב מאיים: "מקווה שלא נצטרך להשתמש בגרעין"‎

לאחר האיום של פיונג יאנג לתקוף את גואם, משגר נשיא ארה"ב איום מרומז בחזרה. "הוראתי הראשונה כנשיא הייתה לחדש ולעדכן את מלאי ראשי הגרעין של ארה"ב", אמר טראמפ

קים וטראמפ
קים וטראמפ | צילום: רויטרס

המתיחות בין ארה"ב וצפון קוריאה ממשיכה להחריף: יממה לאחר שהנשיא טראמפ הזהיר את צפון קוריאה שתיענה ב"אש, זעם ועוצמה" אם תוסיף לאיים על ארה"ב, משגר היום הנשיא איום נוסף, ואומר כי הוראתו הראשונה כנשיא הייתה לחדש ולעדכן את מלאי ראשי הגרעין של ארה"ב. "ארסנל הנשק הגרעיני שלנו עכשיו חזק מתמיד", אמר הנשיא.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"אני מקווה שלעולם לא נצטרך להשתמש בו", הוסיף טראמפ. את הדברים אמר טראמפ לאחר שרק הלילה אמר דובר מטעם הצבא בצפון קוריאה כי פיונגיאנג "שוקלת ברצינות" מתקפת טילים על האי גואם, שנמצאת בחסות צבאית אמריקנית. שליש משטחה של גואם, שממוקמת במערב האוקיינוס השקט, נמצאת בשימוש הצבא האמריקני.

אתמול הגיב טראמפ ואמר כי "מוטב שצפון קוריאה תפסיק לאיים על ארה"ב, אחרת היא תיענה באש, זעם ועוצמה כפי שהעולם טרם ראה". היום הסביר מזכיר המדינה טילרסון את האמירה ואמר כי "טראמפ ניסה לשלוח מסר חזק לצפון קוריאה בשפה שקים ג'ונג און יבין, כי נראה שהם לא מבינים שפה דיפלומטית".

דבריו התקיפים מגיעים בתגובה לדיווח ב"וושינגטון פוסט", שציטט דוח מודיעיני אמריקני סודי לפיו פיונגיאנג הצליחה לייצר ראשי קרב גרעיניים שניתן לטעון בתוך הטילים הבליסטיים הבין-יבשתיים שבארסנל שלה. על-פי הדיווח, המדינה המובדדת פיתחה בהצלחה ראשי קרב מזעריים שניתן יהיה לחמש באמצעותם טילים בליסטיים בין-יבשתיים, שלאחרונה הוכחו כמסוגלים להגיע עד לשטח ארה"ב.

הדיווח הגיע פחות מיממה לאחר שצפון קוריאה איימה לנקוט ב"צעדים מעשיים" בתגובה לשורת הסנקציות שהטילה עליה מועצת הביטחון של האו"ם במהלך סוף השבוע האחרון, שהוטלו כתגובה לשיגור שני טילים בליסטיים בין יבשתיים בחודש החולף. "קהילת המודיעין מעריכה כי צפון קוריאה הצליחה לייצר נשק גרעיני שישוגר באמצעות טיל בליסטי, לרבות טילים בין-יבשתיים", ציטט העיתון מתוך הדוח הסודי. עוד צוין כי מסקנות הדוח אומתו בידי שני גורמים אמריקניים הבקיאים בפרטי המסמך.