עוזרי דונלד טראמפ יעידו בהתערבות רוסיה בבחירות בארה"ב?

רשת CNN דיווחה כי ועדת המודיעין של הסנאט האמריקני דרשה כי עוזריו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ יעידו בחקירת פרשת התערבות הרוסים בבחירות בארה"ב

טראמפ עם צו משופר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צפוי לשוחח היום (שישי) בטלפון עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, כך מסר הבית הלבן. על פי ההודעה, השיחה תתקיים בשעה 19:00 (שעון ישראל) ותהיה הראשונה בין שני המנהיגים מאז השבעתו של טראמפ.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

שיחת הטלפון בין השניים מגיעה על רקע הצהרות הממשל החדש בוושינגטון להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים, צעד שמשמעותו תחילת ההכרה האמריקנית בעיר כבירת ישראל. לפני כחודשיים טען אבו מאזן כי "העברת השגרירות רק תהרוס את תהליך השלום, ותרחיק את הפלסטינים מהכרה במדינת ישראל".

הפגנות נגד צו ההגירה של טראמפ (ארכיון)
הפגנות נגד צו ההגירה של טראמפ (ארכיון) | צילום: רויטרס

במקביל, מספר כלי תקשורת באירופה דיווחו כי אבו מאזן העביר מסר לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, במסגרתו ביקש ממנו לסייע בסיכול תכניתו של טראמפ להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים.

לפני כחודש נפגש אבו מאזן עם ראש ה-CIA החדש מייק פומפאו במוקטעה ברמאללה. בפגישה נכח גם ראש מנגנון המודיעין הכללי הפלסטיני, מאג'ד פרג', והשלושה שוחחו על פתרון שתי המדינות, על הביטחון הכללי ברשות וכן על ההתנחלויות.