דאע"ש נטל אחריות לפיגוע הדקירה והדריסה באוניברסיטה באוהיו

סוכנות הידיעות של ארגון הטרור דיווחה כי הוא זה שעומד מאחורי המתקפה בה נפצעו אתמול 11 בני אדם

החשוד בפיגוע עבדול ראזק עלי ארטן (CNN)

סוכנות הידיעות של דאע"ש דיווחה הערב (שלישי) כי הארגון הוא זה שעומד מאחורי מתקפת הטרור אתמול בארה"ב בה נפצעו 11 בני אדם שנדרסו ונדקרו באוניברסיטה באוהיו. "מדובר בחייל של המדינה האסלאמית", אמרו בארגון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הפיגוע התרחש בבוקר יום שני, כשעלי ארטן דהר עם רכבו לעבר קבוצת הולכי רגל באוניברסיטת אוהיו סטייט. לאחר מכן יצא מרכבו חמוש בסכין והחל לדקור עוברים ושבים. בשלב זה הוא נורה בידי קצין ביטחון לאחר שסירב להניח את הסכין. באירוע נפצעו 11 בני אדם בדרגות פציעה שונות.

גורמי האכיפה בארה"ב העריכו לפנות בוקר כי מדובר באירוע טרור בהתבסס על ממצאי חקירה ראשונית של האירוע ומניתוח עמוד הפייסבוק של המבצע, עבדול רזאק עלי ארטן, סטודנט ממוצא סומלי. בסמוך לפיגוע, הוא ביקר בחריפות תקיפות מוסלמים והתלונן על כך בעמוד הפייסבוק שלו - דבר שהעלה את חשד החוקרים כי המניע לאירוע היה לאומני.

שורים בזירת האירוע בקמפוס (wcmh, cnn)
שורים בזירת האירוע בקמפוס (wcmh, cnn)

במהלך האירוע קיבלו הסטודנטים באוניברסיטה הודעה מההנהלה שבה נאמר: "יש ירי, היאבקו או התחבאו". אנטוני פלזרנו, סטודנט ששהה בקמפוס, סיפר על שהתרחש: "שמענו הרבה סירנות אחרי הירי. הייתי בכיתה וכל אחד קבל הודעת טקסט בעת ובעונה אחת על הכוננות המיידית. אנחנו עכשיו במקלט בבניין הסמוך".

"יש הרבה ניידות משטרה ובמכבי אש ואמבולנס מחוץ לבניין", הוסיף עד הראייה. "השוטרים לובשים אפודות ונושאים כלי נשק גדולים. אני לא רואה מישהו הולך בתוך המבנה - יש כל כך הרבה שוטרים כאן."