פיגוע הדריסה בברלין: הישראלית הנעדרת נהרגה

בתום 3 ימים של חיפושים, זוהתה בביה"ח בברלין גופתה של דליה אליקים מהרצליה, שנעדרה מאז פיגוע הדריסה בשוק חג המולד

גופתה של דליה אליקים זוהתה הלילה (חמישי) בבית חולים בברלין, כשלושה ימים לאחר שנהרגה בפיגוע הדריסה בשוק חג המולד בו נהרגו 11 בני אדם נוספים. בעלה רמי עדיין מאושפז במצב קשה לאחר שעבר ניתוח, מצבו מוסיף להיות קשה כשהוא מורדם ומונשם.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

יום לאחר הפיגוע התברר כי בני הזוג מהרצליה ככל הנראה נפגעו בפיגוע. רמי נפצע ואילו דליה נעדרה. החיפושים אחר דליה נערכו מאז נעלמה לאחר הפיגוע. ילדיהם של הזוג הוטסו אמש לברלין על מנת להשתתף בחיפושים ולתמוך באביהם המאושפז.

"במהלך הלילה קיבלה המשפחה את ההודעה על זיהויה של דליה אליקים ז"ל", נמסר הבוקר ממשרד החוץ. "השגרירות פועלת בתיאום עם המשפחה, להעברת הגופה לישראל".

12 הרוגים וכמעט 50 פצועים בפיגוע (רויטרס)
12 הרוגים וכמעט 50 פצועים בפיגוע (רויטרס)

מצוד משטרתי אחר החשוד בביצוע הפיגוע

לאחר שאתמול נאלצו הרשויות בגרמניה לשחרר את החשוד בביצוע פיגוע הדריסה במערב ברלין, כוחות הביטחון הגרמניים מחפשים אחר גבר כבן 21 ממוצא תוניסאי, שהמסמכים שלו נמצאו במשאית הדורסת בעיר. המשטרה אף הודיעה שהחשוד נעצר בעבר ושוחרר.

החשוד בפיגוע בגרמניה
החשוד בפיגוע בגרמניה

ארגון הטרור דאע"ש לקח אתמול אחריות לפיגוע הדריסה שבו נרצחו 12 בני אדם בשוק חג המולד במערב ברלין שלשום בלילה. כך נכתב בסוכנות הידיעות של הארגון הרצחני. במקביל, שר הפנים הגרמני אמר כי המפגע עדיין נמלט.

העיתון הגרמני "די וולט" דיווח אתמול כי גורמים במשטרת ברלין הודו ש"עצרנו את האיש הלא נכון". לדברי הגורמים שסירבו להזדהות בשמם, "מבצע המתקפה עדיין חופשי וחמוש, הוא טרם נתפס והוא מסוכן לציבור". את הדיווח אושר מאוחר יותר על ידי שר הפנים תומאס דה מזייר.

בקהילה היהודית: תפילה לעילוי נשמת ההרוגים ולרפואת הפצועים

בתוך כך קיים היום הרב של הקהילה היהודית בברלין, הרב יהודה טייכלר טקס תפילה לרפואתם של הפצועים ולזכרם של 12 הקורבנות בפיגוע הדריסה. ""אנחנו ניצבים כאן היום כולם ביחד", אמר הרב. המחבלים שעשו את זה אינם מבדילים בינינו. הם לא עשו את זה רק נגד ברלין או נגד גרמניה או נגד יהודים. הם עשו את זה נגד כל מי שרוצה חיים של דמוקרטיה, חיים של כבוד הדדי וחיים של אור, משום שהם דוגלים בחיים ובערכים של חושך.

[brightcove_iframe video_id='berlin_tfila_vtr2_n20161221_v1' autoplay='1' credit='צפו: ברכה לרפואת הפצועים בברלין' kid='' duration='0'']
בתום הטקס חברי הקהילה קראו פרקי תהילים לרפואת הפצועים, והדליקו 12 נרות לזכרם של 12 ההרוגים בפיגוע. חברי הקהילה חתמו את הטקס בשירת "עושה שלום במרומיו".