בן האח שחוסל מדבר מהמחבוא

בנו של קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג צפון קוריאה שנרצח במלזיה, הקליט סרטון ממקום בו הוא מסתתר עם אמו ואחותו. הוא מודה על הסיוע של ממשלות זרות למצוא מקלט

אדם הטוען כי הוא בנו של קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של שליט צפון קוריאה שחוסל במלזיה, מספר בסרטון וידיאו כיצד הוא, אחותו ואמו מתחבאים מאז הרצח מחשש שיתנקשו גם בהם. הסרטון הועלה לאתר זכויות האזרח Cheollima Civil Defense group שמדווח כי ממשלות הולנד, סין, ארה"ב ומדינה נוספת מספקות סיוע הומניטרי כדי להגן על המשפחה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

קים ג'ונג נאם - אחיו למחצה של מנהיג צפון קוריאה
קים ג'ונג נאם - אחיו למחצה של מנהיג צפון קוריאה | צילום: רויטרס

האיש, שזוהה על ידי המודיעין הדרום קוריאני כקים האן סול, מראה למצלמה דרכון צפון קוריאני ומודה לארגון זכויות האזרח על תמיכתו: "אני עם אמי ואחותי, אנחנו מקווים שבקרוב המצב יהיה טוב יותר". האן סול בן ה-21 הוא בנו של קים ג'ונג נאם מאשתו השנייה שאיתה הוא חי במקאו תחת הגנת הממשל הסיני, אחרי שהוא ומשפחתו ברחו מצפון קוריאה לפני מספר שנים.

חיסול קים ג'ונג נאם בנמל התעופה במלזיה
חיסול קים ג'ונג נאם בנמל התעופה במלזיה | צילום: רויטרס

קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, חוסל בנמל התעופה של קואלה לאמפור ב-13 בפברואר אחרי ששתי נשים ריססו נוזל רעיל על פניו. בארגון הסיוע Cheollima טוענים היום שהם הגיבו לקריאת מצוקה של המשפחה שביקשה "מקלט והגנה".

הארגון הודה לשגריר הולנד בדרום קוריאה "על תגובתו המהירה והחזקה" וטען כי "שלושת בני המשפחה נאספו ונמצא להם מקלט במהירות". בדרום קוריאה טוענים שמי שהורה לחסל את נאם הוא מנהיג צפון קוריאה.

ההודעה פורסמה אחרי שראש ממשלת מלזיה אמר שהרשויות במדינה מתקשות לערוך בדיקות DNA לגופה בגלל שבני המשפחה חוששים מאוד להיחשף. היחסים של מלזיה עם צפון קוריאה הידרדרו בעקבות חקירת הרצח. אמש הודיעה ממשלת צפון קוריאה שהיא לא תאפשר לאזרחים עם דרכון מלזי לצאת מהמדינה עד שיושג הסכם סביב חקירת החיסול .