חשש במנצ'סטר: פיגוע נוסף בדרך

בפשיטה משטרתית בביתו של סלמן עבדי, נמצאו כמויות אדירות של חומרים לייצור פצצות, כעת ישנו חשש שפצצות נוספות נמצאות בידי שותפיו, שמתכננים עוד מתקפת טרור

כוחות ביטחון בבריטניה

חשש ממתקפה טרור חדשה: משטרת מנצ'סטר, שחוקרת את הפיגוע בו נרצחו 22 בני אדם ביום שני האחרון, חוששת ששותפיו של המחבל עשויים להוציא לפועל מתקפת טרור נוספת. על פי החשד, המחבל שביצע את הפיגוע, סלמן עבדי, בנה עוד פצצה בטרם יצא למשימת ההתאבדות במנצ'סטר ארנה, שכעת נמצאת בידי חבריו.

כוחות ביטחון בבריטניה
כוחות ביטחון בבריטניה

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הטלגרף הבריטי מדווח היום (שישי) כי בפשיטה שנערכה בביתו של עבדי נמצאו חומרי נפץ, מה שמעיד שעסק ביצירת מטעני חבלה נוספים. במקום אותרו כמויות אדירות של חומרים לייצור פצצות. בפשיטות הבוקר אף נעצר חשוד נוסף במעורבות בפיגוע.

כוננות גבוהה בממלכה
כוננות גבוהה בממלכה

מקורות ביטחוניים מאמינים כי עבדי הרכיב את הפצצה ששימשה אותו בפיגוע בארנה בעצמו, לאחר שלמד כיצד להרכיב מטעני חבלה בלוב.

חלקי הפצצה שהרכיב עבדי
חלקי הפצצה שהרכיב עבדי

בתוך כך, כמויות הענק של חומר נפץ שנמצאו בביתו מובילים את החוקרים לחשוב שבנה יותר מפצצה אחת, שייתכן שהתגלגלה לידי ג'יהאדיסטים שנמצאים בבריטניה.

הכין פצצות נוספות
הכין פצצות נוספות

המחבל לאמו לפני שהתפוצץ: "סלחי לי"

אתמול פורסם כי שעות ספורות לפני שפוצץ עצמו מחוץ למנצ'סטר ארנה, התקשר עבדי לאמו ואמר לה: "סלחי לי" - כך אמר גורם ביטחוני בלוב לסוכנות הידיעות AP.

מחקירת פיגוע ההתאבדות בלילה שבין שני לשלישי, בסוף הופעתה של הזמרת אריאנה גרנדה, עולה כי המחבל ככל הנראה עבר אימונים של דאע"ש כשנסע לסוריה בחודשים שקדמו למתקפת הטרור, כך אמר גורם אמריקני רשמי לרשת CNN.

בארה"ב מאמינים שבדאע"ש אימנו את עבדי במיוחד לביצוע המתקפה הרצחנית בבריטניה. כמה מבני משפחתו חשודים כי עברו תהליך הקצנה בשנים האחרונות ואולי סייעו לו.