חשש: פיגוע רחפן בגמר האלופות

בכירים בהתאחדות הכדורגל האירופית דורשים לסגור את גג האיצטדיון בקרדיף שבבריטניה, מחשש שאנשי דאע"ש ינסו להטיס רחפן נפץ לתוך הקהל במהלך המשחק

זמן צפייה: 02:11

בכירים בהתאחדות הכדורגל האירופית חוששים כי מחבלי דאע"ש מתכננים להוציא לפועל פיגוע ראווה באמצעות רחפן במהלך גמר ליגת האלופות שייערך באצטדיון קרדיף בבריטניה ב-3 ביוני.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

על פי דיווח ב"סאן" הלונדוני, הבכירים מנהלים בימים אלה מגעים מול הרשויות בדרישה לסגור את גג האצטדיון בקרדיף מחשש שמחבלי המדינה האסלאמית יטיסו רחפן נפץ קטלני לתוך הקהל היושב ביציע.

זירת הפיצוץ בדורטמונד
זירת הפיצוץ בדורטמונד

הבקשה של בכירי ההתאחדות נחשבת חריגה מאחר שסגירת הגג מתרחשת לרוב רק בשל תנאי מזג אוויר קשים. הבכירים מקווים שבכך תסוכל כוונה של ארגוני טרור לבצע פיגוע במתחם.

בהתאחדות גובר החשש כי דאע"ש ינסה להוציא לפועל מתקפה נוספת על המפעל האירופי באירוע בו צפויים לקחת חלק כ-74 אלף צופים. לא פחות מ-15 אלף שוטרים צפויים לאבטח את המשחק, בהם גם שוטרים חמושים.

שוטרים מאבטחים את האצטדיון בדורטמונד
שוטרים מאבטחים את האצטדיון בדורטמונד

הדרישה מגיעה על רקע המתיחות הגוברת לאחר מתקפת הפיצוצים על האוטובוס של קבוצת דורטמונד ביום שלישי האחרון. בשלב זה עורכת משטרת גרמניה מצוד אחר חשודים נוספים בביצוע המתקפה, שלה על פי החשד רקע איסלאמיסטי.

אתמול הוגש נגד החשוד שכבר נעצר בפרשה כתב אישום, אך נטען כי אין הוכחות למעורבותו בפיצוץ סמוך לאוטובוס. עם זאת, נטען כי לחשוד קשרים עם המדינה האסלאמית.