בשל מצב התחלואה: ארה"ב הוציאה אזהרת מסע לישראל

המרכז למניעת מחלות ובקרתן הודיע על הוספת 22 יעדים שונים לאזהרת המסע החמורה - וביניהם ישראל. בינתיים בעולם נראית דעיכה בכמות הנדבקים ובבריטניה, ניו יורק ודרום אפריקה מזהים את סוף הגל החמישי

זמן צפייה: 01:55

המרכז לבקרת מחלות ולמניעתן (CDC) של ארצות הברית הוציא הערב (שלישי) אזהרת מסע ל-22 יעדים, ביניהם ישראל - בשל התחלואה הגבוהה בקורונה. מדינות נוספות שנכנסו לרשימה הן אוסטרליה, מצרים, אלבניה, ארגנטינה ואורוגוואי.

בתוך כך, ברחבי העולם נדמה כי המגמה מצביעה על דעיכת קצב ההדבקה באומיקרון, וסוף הגל החמישי. בבריטניה, בתוך פחות משבועיים, צנח מספר המאומתים היומי ב-30% ובבירה לונדון, שהיוותה מוקד הדבקה, ירד מספר המקרים בתוך שבוע ביותר מ-50%.

Coronavirus Tests Before New Year's Celebrations In Paris
עמדת בדיקות קורונה בצרפת | צילום: רויטרס

דרום אפריקה, שהייתה הראשונה בה התגלה האומיקרון הפכה גם לראשונה לדווח על עלייה מהירה של הגל אך גם על דעיכה מהירה ביחס לגלים הקודמים. בניו יורק תמונת המצב דומה לזו שבבריטניה, מושלת המדינה, קאת'י הוקול, אמרה כי "מצבנו מתחיל להשתפר".

גם בצרפת, בה המספרים עדיין גבוהים מאוד, מזהים האטה קלה ומומחים טוענים כי הגל עבר את שיאו. בעולם מנסים להבין כיצד מתנהג האומיקרון מנתוני השטח. התמונה המתבהרת היא כי הוא אלים פחות, מדבק יותר - וגם חולף מהר יותר.

ההכנות לחג המולד תחת הגבלות בברלין
ההכנות לחג המולד תחת הגבלות בברלין | צילום: רויטרס