שיא כל הזמנים: מרלין מונרו של אנדי וורהול עשויה להימכר ב-200 מיליון דולר

אחת מיצירותיו האייקוניות ביותר של אומן הפופ ארט האמריקני, אשר מציגה פורטרט צבעוני של הכוכבת ההוליוודית משנות ה-60 – ככל הנראה תהפוך לפיסת האומנות מהמאה ה-20 בעלת הערך הגבוה ביותר שהוצעה במכירה פומבית אי פעם

היצירה של מרלין מונרו, מאת אנדי וורהול | צילום: רויטרס

היצירה המפורסמת של מרלין מונרו, אשר נקראת "Shot Sage Blue Marilyn" ונוצרה בידי אומן הפופ-ארט האמריקני אנדי וורהול - עשויה להימכר בעלות הגבוהה של 200 מיליון דולר, בשיא כל הזמנים למכירה פומבית של יצירה משנות ה-20.

היצירה של מרלין מונרו, מאת אנדי וורהול | צילום: רויטרס

לפי הצהרה של הבית למכירה פומבית כריסטי'ס בשני האחרון, המכירה הפומבית תתקיים במאי הקרוב בניו יורק, ובה היצירה תוצע על ידי עמותה שאותה הקימה סוחרת האומנות השוויצרית דוריס אמאן, והכנסותיה ייתרמו לארגוני צדקה. פריט אומנות זה מבוסס על צילום מקורי של השחקנית האגדית משנת 1953, אשר נועד לקדם את סרטה "ניאגרה" - ומהווה חלק מסדרת יצירות של האומן באותו הנושא.

הפורטרט נעשה בשיטה מיוחדת שנקראת "הדפס רשת", ובה מכפילים תמונות על גבי נייר או קנבאס באמצעות שכבה של משי דק כמו סטנסיל. היצירה היא מן המוכרות ביותר של האומן המפורסם אנדי וורהול, והוא יצר אותה קצת אחרי מותה של מרלין מונרו, עוד בשנת 1962.

השיא אשר היה קיים עד כה לעלות של יצירה משנות ה-20 אשר הוצעה במכירה פומבית, עמד על 179.4 מיליון דולרים בעבור ציור של פאבלו פיקאסו - אשר נקרא "Les Femmes d'Alger" ונמכר לפני שבע שנים בסותבי'ס, בית מכירות פומביות מן המובילים בעולם.