יועצו של זלנסקי: "המלחמה הגיעה למבוי סתום"

אולכסיי ארסטוביץ', אחד מיועציו של הנשיא האוקראיני, הסביר כי הרוסים הגישו "התקדמות מינימלית בלבד", כאשר במקביל הכוחות האוקראיניים מתקדמים. במקביל, שירותי החירום האוקראינה מדווחים על שבעה הרוגים מתקיפה רוסית בחרקוב. זלנסקי: "לא נסלח, ננקום"

חיילים אוקראיניים בחזית
חיילים אוקראיניים בחזית | צילום: רויטרס

אולכסיי ארסטוביץ', אחד מיועציו של הנשיא האוקראיני וולדימיר זלנסקי, אמר הבוקר (חמישי) כי "המלחמה הגיעה למבוי סתום אסטרטגי". ארסטוביץ' הסביר כי "הכוחות הרוסיים השיגו התקדמות מינימלית בלבד", וכי הכוחות האוקראיניים מתקדמים. "הסיכון של הפדרציה הרוסית במלחמה עלה", הוסיף ארסטוביץ'.

במקביל, תקיפה רוסית בחרקוב הרגה לפחות שבעה בני אדם ופצעה 16 נוספים, כך מסרו שירותי החירום של אוקראינה. הנשיא זלנסקי אמר על התקיפה כי "בניין דירות נהרס לחלוטין", והוסיף כי "לא נסלח, ננקום".

נזק התקיפה הרוסית הלילה בחרקוב
נזק התקיפה הרוסית הלילה בחרקוב | צילום: רויטרס

נזק התקיפה הרוסית הלילה בחרקוב
נזק התקיפה הרוסית הלילה בחרקוב | צילום: רויטרס

בתוך כך, על פי הדיווחים, רוסיה החליפה את מפקד צי הים השחור שלה בקרים לאחר פיצוצים שהרעידו את חצי האי השבוע. סוכנות הידיעות הרוסית RIA ציטטה מקורות שאמרו שאיגור יוסיפוב, המפקד הקודם, הוחלף בוויקטור סוקולוב. אם הדיווח יאושר, זה יסמן את אחד הפיטורים הבולטים של פקיד צבאי במלחמה עד כה.

אוניית המלחמה הרוסית ''מוסקבה'' שניזוקה קשות
אוניית המלחמה הרוסית ''מוסקבה'' שניזוקה קשות

צי הים השחור, שיש לו היסטוריה נערצת ברוסיה, ספג כמה השפלות מאז פלשה רוסיה לאוקראינה בתקווה לניצחון מהיר. בחודש אפריל, כחודש וחצי לאחר תחילת המלחמה, אוקראינה פגעה בספינת הדגל של רוסיה, "מוסקבה", סיירת ענקית, עם טילי נפטון. היא הפכה לספינת המלחמה הגדולה ביותר שהוטבעה בקרב מזה 40 שנה.