הרוסים ממשיכים להעמיק את אחיזתם במזרח אוקראינה - אך נהדפים בחרקוב

הרשויות האוקראיניות דיווחו על תקיפות והפגזות במספר אזורים, כאשר הכוחות הרוסיים ממשיכים להתמקד בקו החזית באזור לוהנסק. על אף שהמטכ"ל האוקראיני לא מפרט על הצלחותיו בדחיקת החיילים הרוסים מהעיר השנייה בגודלה, ראש המינהל הצבאי האזורי אמר שהיחידות האוקראיניות "מחזקות כל הזמן את עמדותיהן בחרקוב"

Whatsapp Image 2022 05 15 At 1
כוחות אוקראיניים בעיר חרקוב | צילום: רויטרס

הרשויות באוקראינה דיווחו הבוקר (ראשון) על התקפות טילים והפגזות במספר אזורים, כאשר הכוחות הרוסיים ממקדים את מאמציהם בקו החזית במזרח המדינה באזור מחוז לוהנסק. עם זאת טוענים האוקראינים להצלחות צבאיות נוספות באזור חרקוב.

אוקראינה סיפקה פרטים מעטים על מתקפת הנגד שלה באזור חרקוב, שם התקדמו חייליה  צפונה ומזרחה לעבר הגבול הרוסי. מטרת המתקפה האוקראינית היא לחתוך קווי אספקה ​​רוסים לכוחותיה המנסים להתקדם לאזור מחוז דונייצק.

הריסות מהפגזות בעיר חרקוב, אוקראינה
הריסות מהפגזות בעיר חרקוב, אוקראינה | צילום: רויטרס

המטה הכללי של צבא אוקראינה דיווח רק כי "בכיוון חרקוב, יחידות האויב לא ניהלו פעולות איבה אקטיביות". עם זאת, אולג סינייהוב, ראש המינהל הצבאי האזורי של חרקוב, אמר שהיחידות האוקראיניות "מחזקות כל הזמן את עמדותיהן, דוחפות את האויב מגבולות העיר חרקוב לגבולות הפדרציה הרוסית". לדבריו, העיר חרקוב "שקטה יחסית כבר כמה ימים, לא הייתה הפגזה על העיר עצמה. כ-2,000 איש חוזרים לחרקוב מדי יום, והמספר גדל מדי יום".

כוחות אוקראיניים על רקע ההריסות בעיר חרקוב
כוחות אוקראיניים על רקע ההריסות מההפגזות בעיר חרקוב | צילום: רויטרס

המטה הכללי דיווח גם על תקיפות אוויריות נוספות באזורי צ'רניהיב וסומי בצפון אוקראינה. דמיטרו ז'יביצקי, ראש הממשל הצבאי באזור סומי, אמר כי רקטות ותקיפות אוויריות במהלך הלילה פגעו בכפרי הגבול אך לא היו נפגעים. במערב אמר מקסים קוז'יצקי, ראש המינהל הצבאי האזורי של לבוב, שהייתה פגיעת טילים על "תשתית צבאית", אך לא מסר פרטים על המקום או על הנפגעים.

בחזית הדרומית, הרשויות האזוריות אומרות שהרוסים החלו לחפור תעלות בכמה עמדות בקו החזית. הממשל הצבאי האזורי של זפוריז'יה אמר כי הרוסים "חופרים תעלות לאורך נהר מולוצ'נה" תוך שהם ממשיכים להפגיז ערים באזור.

הריסות מהפגזות בעיר חרקוב, אוקראינה
הריסות מהפגזות בעיר חרקוב, אוקראינה | צילום: רויטרס

כזכור, אתמול, טען המכון לחקר המלחמה של ארצות הברית (ISW)  כי האוקראינים "כנראה ניצחו בקרב על חרקוב". כוחות של צבא אוקראינה מנעו עד כה מכוחות רוסיים להקיף או להשתלט על העיר השנייה בגודלה במדינה, ולאחר מכן גירשו אותם מרחבי העיר, כפי שעשו בבירה קייב.

בתוך כך, הנשיא האוקראיני זלנסקי אמר שלשום בנאום הווידאו הקבוע שלו כי "משא ומתן קשה" מתנהל על פינוי עיר הנמל מריופול שבדרום אוקראינה. המגנים האוקראינים האחרונים שנותרו בעיר עדיין נצורים במפעל הפלדה "אזובסטאל", וזלנסקי אמר כי "אנחנו לא מפסיקים לנסות להציל את כל אנשינו משם".