נשיא גרמניה: מודאגים מהתוכנית לשינוי מבנה שלטון החוק בישראל

הנשיא פרנק-ואלטר שטיינמאייר הוסיף לטעון כי במשך שנים, גרמניה "הסתכלה בהערצה על שלטון החוק החזק והתוסס בישראל". ביקורת גלויה שכזו הנשמעת מפי הנשיא הינה חריגה בנוף, כיוון שבאופן מסורתי, נשיאים בגרמניה, שלא כמו הקאנצלרים - נוטים להתרחק מהפוליטיקה היומיומית

נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר
נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר | צילום: רויטרס

נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר הביע אמש (שישי) את דאגתו מהמפכה המשפטית המתוכננת בישראל. "הארגון מחדש של מבנה שלטון החוק המתוכנן של הממשלה בישראל מעורר בי דאגה", אמר שטיינמאייר בטקס קבלת הפנים לאגודת ידידי אוניברסיטת חיפה, שנערך אתמול בארמון בלוו שברלין. "אנחנו הגרמנים תמיד הסתכלנו בהערצה על שלטון החוק החזק והתוסס בישראל. גרמניה יודעת עד כמה שלטון החוק החזק והתוסס הזה - נחוץ באזור", הוסיף הנשיא. לדברי של שטיינמאייר, גרמניה יכולה "לסמוך על קולו החכם והמאזן של הנשיא הרצוג".

ביקורת גלויה שכזו הנשמעת מפי נשיא גרמניה הינה חריגה בנוף, כיוון שבאופן מסורתי, נשיאים בגרמניה, שלא כמו הקאנצלרים - נוטים להתרחק מהפוליטיקה היומיומית. את הדברים אמר הנשיא, כך יוזכר, ימים לקראת ביקורו המתוכנן של ראש הממשלה בנימין נתניהו בגרמניה, אליה יגיע לביקור מדיני ראשון מאז שב למשרד ראש הממשלה.

אמש  כזכור, רה"מ נתניהו נפגש ברומא עם ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני, עמה דן בהרחבה בסוגייה האיראנית, ובנוסף - העביר לאיטלקים את הבקשה לפיה ישראל מעוניינת להעביר את השגרירות האיטלקית מתל אביב לירושלים.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-friday-clips-part-2303102050' autoplay='0' credit='כתבתם של רביב דרוקר וברוך קרא' desc='מאמצי התיווך של הנשיא: על מה לוין ורוטמן לא מסכימים לוותר?' poster='' kid='1_eh3bbid8' duration='']