כתוצאה מעישון ואנטיביוטיקה: לשונו של גבר הפכה ירוקה ושעירה

מקרה חריג בארצות הברית גרם ללשון של בן 64 מאוהיו להיצבע בירוק, כאשר היא קיבלה מרקם דמוי שערות, ולפי האקדמיה האמריקנית לרפואת הפה כ-13% מהאמריקנים מושפעים מהתופעה. לאחר שקיבל את המלצת הרופאים לצחצח את הלשון 4 פעמים ביום - כעבור חצי שנה המצב חזר לקדמותו

הלשון שנצבעה בירוק
הלשון שנצבעה בירוק | צילום: לניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסין

לשונו של גבר מאוהיו שבארצות הברית הפכה ירוקה ושעירה, ככל הנראה בשל תופעת לוואי נדירה, הנגרמת מעישון טבק בזמן נטילת אנטיביוטיקה, כך פורסם היום (חמישי) ב"דיילי מייל". הגבר בן ה-64 פנה למרפאה לאחר שהבחין שלשונו משנה את צבעה. הוא השלים את נטילת האנטיביוטיקה כשלושה שבועות לפני הביקור אצל הרופא.

אמנם אין הוכחה כי לשונו השתנתה כתוצאה מהשילוב בין השניים, אך מחקרים קודמים הראו כי לעישון עשויות להיות השלכות על חלל הפה. אנטיביוטיקה יכולה לשנות את המיקרוביום של הפה ולאפשר לחיידקים להצבטר על הלשון.

לפי האקדמיה האמריקאית לרפואת הפה, לשון שעירה היא תופעה הקיימת אצל 13% מאוכלוסיית ארה"ב. היא יכולה להופיע בכל גיל ומגדר, אך שכיחה יותר בקרב גברים מבוגרים. שינוי הצבע הוא בדר"כ לשחור, אך הלשון עשויה להיצבע בחום, צהוב או ירוק. זה אינו מצב רפואי מסוכן ולרוב הוא חולף מעצמו. הרופאים המליצו לגבר לצחצח את לשונו ארבע פעמים ביום ולהפסיק לעשן. לאחר שישה חודשים לשונו חזרה לקדמותה, למרות שלא הפסיק לעשן.