הסערה החדשה של טראמפ: נפגש במאר-א-לאגו עם מכחיש שואה

נשיא ארצות הברית לשעבר ממשיך להסתבך, והפעם בגלל מפגש עם אחד מגדולי האנטישמים בארה"ב, ניק פואנטס - איש הימין הקיצוני ומי שידוע בתור מכחיש שואה, שהשווה בעבר בין משרפות השואה לאפיית עוגיות. פואנטס התלווה לזמר קניה ווסט, שהוזמן על ידי טראמפ לארוחה

זמן צפייה: 02:46

הסערה החדשה של טראמפ: נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ ממשיך להסתבך, והפעם בגלל מפגש עם אחד מגדולי האנטישמים בארה"ב, ניק פואנטס - איש הימין הקיצוני ומי שידוע בתור מכחיש שואה, שהשווה בעבר בין משרפות השואה לאפיית עוגיות. פואנטס התלווה לזמר קניה ווסט, שהוזמן על ידי טראמפ לארוחה באחוזת ה"מאר-א-לאגו" שבפלורידה.

קניה ווסט, ששינה באחרונה את שמו באופן חוקי ל-Ye, פרסם ביום חמישי סרטון בטוויטר בו טען שהנשיא לשעבר טראמפ "ממש מתרשם מפואנטס", בעת שהוא משמיע שוב ושוב הערות אנטישמיות וגזעניות. פואנטס, כך אמר ווסט בסרטון, "נאמן" לטראמפ, בניגוד לאחרים שלדבריו נטשו את הנשיא לשעבר לאחר הבחירות ב-2020. השניים כאמור, מואשמים זה מכבר באימרות אנטישמיות וגזעניות.

מקור המאורע בפרטי הארוחה אמר לרשת "CNN" האמריקנית כי פואנטס לא הוזמן על ידי הנשיא לשעבר טראמפ, אלא התלווה לקניה ווסט כאורח שלו. בחשבונו הפרטי של טראמפ ברשת החברתית שהקים "Truth Social" כתב: "בשבוע האחרון, קניה ווסט הגיע אליי לארוחת ערב במאר-א-לאגו. זמן קצר לאחר מכן, הוא הופיע באופן בלתי צפוי עם שלושה מחבריו, שלא ידעתי עליהם דבר. אכלנו ארוחת ערב ביום שלישי. הארוחה הייתה קצרה וחסרת אירועים. לאחר מכן הם יצאו לשדה התעופה".

ניק פואנטס
ניק פואנטס | צילום: מתוך טוויטר

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-friday-clips-part-2210282154' autoplay='0' credit='' desc='מדוגמניות ועד תאגידי ענק: העולם נגד קניה ווסט - כתבתו של עמית קוטלר' poster='' kid='1_gqqb7zo5' duration='']

אמש, הדגיש הנשיא לשעבר כי לא הכיר את פואנטס. "אמרתי לו שהוא בהחלט לא צריך להתמודד לנשיאות", כתב הנשיא לשעבר ב-"Truth Social". "בכל מקרה, הסתדרנו מצוין, הוא לא הביע גילויי אנטישמיות. הערכתי את כל הדברים היפים שהוא אמר עליי בתכנית של טאקר קרלסון".

הליגה נגד השמצה הגדירה את פואנטס כמי המכיר ומזדהה עם עמדות גזעניות של עליונות לבנה, ובהתאם, הוא החסם ברוב פלטפורמות המדיה החברתיות הגדולות בגלל הרטוריקה הזו שלו. פואנטס אף נכח בשטח הקפיטול במהומות שאירעו שם ב-6 בינואר 2021, ואף זומן על ידי בית הנבחרים האמריקני למתן עדות בנושא.