לאחר שנתיים: דובר מחלקת מדינה האמריקנית פורש מתפקידו

נד פרייס יסיים את תפקידו על מנת לעבור לתפקיד ממוקד מדיניות במחלקת המדינה, תחת שר החוץ אנתוני בלינקן. פרייס היה דובר המחלקה מהיום הראשון של הנשיא ג'ו ביידן בתפקיד - וטרם מונה מחליף קבוע במקומו. "מחווה לבריאותה של הדמוקרטיה האמריקנית"

דובר מחלקת המדינה האמריקנית, נד פרייס
דובר מחלקת המדינה האמריקנית, נד פרייס | צילום: רויטרס

דובר מחלקת המדינה האמריקנית נד פרייס פורש מתפקידו על מנת לעבור לתפקיד ממוקד מדיניות במחלקת המדינה גם כן, תחת מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, כך דיווחו הלילה (רביעי) כלי התקשורת בארצות הברית. פרייס היה דובר המחלקה מהיום הראשון של השיא ג'ו ביידן בתפקיד.

פרייס, ששימש גם כדבר הן ב-CIA והן במועצה לביטחון לאומי בממשלו של ברק אובמה, ואמר שהתפקיד החדש הוא חזרה למקום שבו החלה הקריירה שלו. "התחלתי בתור עובד ציבור כאנליטיקאי ב-CIA, והגעתי לעבודה הזו בגלל סדרה של תאונות, תאונות הרות גורל", אמר פרייס. "אהבתי להיות בתחום העבודה הזה בשנים האחרונות. ואחד הדברים שאני הכי אוהב בו הוא החיבור למדיניות".

פרייס היה אהוד בקרב הכתבים המדיניים שכן הוא חזר לנוהג של תדריכי עיתונאיים יומיים מול המצלמה, שהופסק בימי ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ. "זה מציע הזדמנות לכלי תקשורת מרחבי העולם להטיל ספק במדיניות החוץ של ארצות הברית, לעתים קרובות באופן ביקורתי, ודורש ממחלקת המדינה להגן עליה", אמר שון טנדון, כתב מדיני בסוכנות ידיעות צרפתית . איגוד הכתבים, אמר בהצהרה על תפקידו החדש של פרייס "זוהי מחווה לבריאותה של הדמוקרטיה האמריקנית".

דובר מחלקת המדינה האמריקנית, נד פרייס
דובר מחלקת המדינה האמריקנית, נד פרייס | צילום: רויטרס

מזכיר המדינה בלינקן שיבח את "האחיזה האיתנה של פרייס במדיניות העומדת בבסיס המסרים של מחלקת המדינה", שהפכה את התקשורת שלו ליעילה יותרץ  ודנט פאטל, ששימש כסגן דובר ראשי במחלקת המדינה מאז יוני האחרון, יקבל על עצמו את אחריותו של דובר המחלקה לאחר פרישת פרייס ב-17 במרץ. טרם הוכרז על מחליפו הקבוע של פרייס.