מייק פנס, לשעבר סגנו של טראמפ, צפוי להתמודד על נשיאות ארה"ב

פנס יכריז על השקת קמפיין הבחירות ב-7 ביוני באיווה. הוא יתמודד מול חבריו למפלגה הרפובליקנית - הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ורון דה-סנטיס

מייק פנס נואם באפגניסטן
מייק פנס נואם באפגניסטן | צילום: רויטרס

מייק פנס, שהיה סגנו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, צפוי להודיע ב-7 ביוני על התמודדות לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הרפובליקנית. כפי שנכתב היום (רביעי) ברשת ה-NBC, פנס עתיד לשאת את נאום פתיחת הקמפיין שלו בדה-מוינס, איווה.המתמודד הבולט הנוסף - מלבד דונלד טראמפ - במירוץ לנציגות הרפובליקנית לנשיאות, הוא רון דה סנטיס, מושל פלורידה, הידוע בדעותיו השמרניות במיוחד - אף יותר מאלו של טראמפ ופנס.

נזכיר, כי טראמפ וסגנו לשעבר פנס מצויים בסכסוך מתמשך ומתוקשר. ברקע הכרזתו של טראמפ בנובמבר דאשתקד כי ירוץ לנשיאות פעם נוספת, פנס התראיין לרשת ה-ABC - וכשנשאל לגבי ריצתו של טראמפ בבחירות הקרובות ענה כי: "אני חושב שיהיו לנו אפשרויות טובות יותר בעתיד".

דונלד טראמפ ומייק פנס בבית הלבן
דונלד טראמפ ומייק פנס בבית הלבן | צילום: רויטרס

באותו הריאיון פנס השמיע התבטאויות יוצאות דופן כשאמר שההתנהגות "חסרת האחריות" של הנשיא לשעבר בעת אירועי ה-6 בינואר - סיכנה אותו ואת משפחתו. "המילים של הנשיא היו פזיזות. זה היה ברור שהוא החליט להיות חלק מהבעיה", אמר פנס בריאיון, כשהוא מתייחס ליום שבו התכנס הקונגרס לאשר את תוצאות הבחירות ואלפים מתומכיו של טראמפ פרצו אל גבעת הקפיטול והחלו במהומות, במהלכן נהרגו חמישה אנשים. באותו היום, לפי הדברים שטענה חברת הקונגרס מטעם המפלגה הרפובליקנית בשימוע שנערך בעקבות ההתפרעות, טראמפ הסכים עם קריאות ההמון כי "למייק פנס (סגן הנשיא דאז) מגיע להיתלות".