האריס בריאיון ראשון: "חייבים עסקה, המלחמה צריכה להסתיים"

לראשונה מאז שהפכה למועמדת הדמוקרטית לנשיאות בעקבות פרישתו של הנשיא ביידן, קמלה האריס התראיינה ל-CNN לצד שותפה למרוץ טים וולז. היא התייחסה למלחמה בעזה ואמרה: "עמדתי בנושא המחויבות להגנת ישראל וליכולתה להגן על עצמה היא חד משמעית ובלתי מתפשרת, וזה לא ישתנה"

זמן צפייה: 03:33

סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס התראיינה לפנות בוקר (שישי) בפעם הראשונה מאז הפכה למועמדת הדמוקרטית לנשיאות, בעקבות פרישתו של הנשיא ג'ו ביידן. במהלך הריאיון לעיתונאית CNN דנה באש, שנערך לצד סגנה המיועד, מושל מינסוטה טים וולז, התייחסה האריס למלחמה בעזה ואמרה כי "חייבים להשיג עסקה, המלחמה צריכה להסתיים".

"אני חד משמעית ובלתי מתפשרת במחויבות שלי להגנת ישראל וליכולתה להגן על עצמה, וזה לא ישתנה", אמרה האריס כשנשאלה האם הייתה עושה משהו אחרת מביידן והאם הייתה מעכבת חלק ממשלוחי הנשק לישראל. היא הוסיפה כי "אנחנו חייבים להשיג הסכם שישחרר את החטופים", אך התייחסה גם למצב בעזה ואמרה כי "הרבה יותר מדי פלסטינים חפים מפשע נהרגו".

"מאז 8 באוקטובר נשארתי מחויבת לעשות את מה שצריך כדי שלישראל יהיה ביטחון", הוסיפה האריס, "פתרון שתי המדינות, וביטחון והגדרה עצמית לפלסטינים".

קמלה האריס וטים וולז עם נחיתתם בג'ורג'יה, שלשום
קמלה האריס וטים וולז עם נחיתתם בג'ורג'יה, שלשום | צילום: רויטרס

כשבוע לאחר נעילת הוועידה הדמוקרטית, האריס ווולז קיימו את הריאיון המשותף במדינה המתנדנדת ג'ורג'יה, אליה הגיעו ביום רביעי במטרה לערוך סיורים באוטובוס ממותג המסיע אותם בין אירועי הקמפיין שנקבעו להם במדינה.

מאז שנכנסה לנעליו של הנשיא ג'ו ביידן בעקבות פרישתו מהמרוץ לבית הלבן באמצע החודש שעבר, האריס נהנית ממומנטום חיובי בסקרים והיא מצליחה לעורר התלהבות בקרב קהלים גדולים. עם זאת, הימנעותה עד כה מקיום ראיונות ומסיבות עיתונאים גררה ביקורת מצד יריביה הרפובליקנים.

כעת, לאחר הריאיון ל-CNN, הקמפיין הדמוקרטי נכנס לשלב חדש, שבועות אחדים בטרם תחל ההצבעה המוקדמת בחלק מהמדינות. בנוסף, בעוד כשבוע וחצי, ב-10 בספטמבר, סגנית הנשיא תפגוש את יריבה דונלד טראמפ על במת העימות שישודר ברשת ABC.

במהלך השבועות האחרונים, האריס השיבה לשאלות של עיתונאים בירידה מהמטוס או בכניסה לאירועי בחירות בלבד, אך לא העניקה ריאיון עיתונאי מסודר. במקום, היא העדיפה להעניק במהלך הוועידה הדמוקרטית שלושה ראיונות למשפיענים ברשתות החברתיות, מתוך כוונה להגיע למצביעים צעירים.

קמלה האריס וטים וולז
קמלה האריס וטים וולז | צילום: רויטרס

סקר חדש: האריס מובילה ב-13% בקרב נשים והיספנים

סקר חדש שפרסמה אתמול סוכנות הידיעות רויטרס מבשר טובות לקמפיין הדמוקרטי, והוא מעניק לסגנית הנשיא האריס יתרון של 4% ברמה הלאומית על פני המועמד הרפובליקני טראמפ (45%-41%). בסקר שנערך בסוכנות בחודש שעבר, סגנית הנשיא הובילה רק ב-1%.

בקרב נשים ומצביעים היספנים, הפער לטובת האריס גדל ל-13%, והיא זוכה ל-49% תמיכה לעומת 36% התומכים בטראמפ. גם בפלח אוכלוסייה זה המועמדת הדמוקרטית לנשיאות רושמת התחזקות, לאחר שבסקרים של רויטרס בחודש יולי הפער לטובתה בקרב נשים עמד על 9% ובקרב היספנים על 6% בלבד.

האריס בעצרת בחירות בוויסקונסין
האריס בעצרת בחירות בוויסקונסין | צילום: רויטרס

עד כה כל הסקרים והמודלים שפורסמו בחודש האחרון מלמדים על מרוץ צמוד במיוחד בין האריס לטראמפ. מודל הבחירות של הסוקר האמריקני המפורסם נייט סילבר חוזה כעת כי לסגנית הנשיא יש סיכוי של 50.5% לזכות בבחירות, בעוד שלנשיא הרפובליקני לשעבר יש 49.2% סיכוי לשוב לבית הלבן.