שוודיה: ביהמ"ש אישר לשרוף ספר קוראן בהפגנה מחוץ למסגד

על רקע התנגדותה של טורקיה לצירוף שוודיה לנאט"ו, קיבל בית המשפט את ערעורו של אדם שביקש לשרוף ספר קוראן במסגרת מחאה מול המסגד המרכזי בעיר. במשטרה המקומית נערכים למהומות

המסגד הגדול בשטוקהולם
המסגד הגדול בשטוקהולם | צילום: ויקיפדיה

בית המשפט בשוודיה אישרה היום (רביעי) לאדם לשרוף ספר קוראן ליד המסגד הראשי בשטוקהולם. האישור ניתן לאחר ערעור שהוגש לבית המשפט, והמחאה מתרחשת ברקע התנגדותה של טורקיה לצירופה של שוודיה לברית נאט"ו - מה שעלול להגביר את ההתנגדות.

האישור ניתן לאדם שערעורו התקבל, לאחר לאחר שבקשותיו הקודמות קבל אישור לשרוף את הקוראן מחוץ לשגרירות עיראק בעיר נדחו על ידי המשטרה, כך דווח ברשת השידור השוודית TV4.

אם האירוע יתקיים, יהיה זה המעשה הציבורי הראשון מסוג זה בשוודיה מאז שריפת עותק מתורגם של הקוראן ליד שגרירות טורקיה בשטוקהולם בינואר, שעורר סערה בין הימין הקיצוני השוודי-דני לבין שלטונות טורקיה ומדינות מוסלמיות נוספות. בעקבות המחאה ההיא, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן שלל את התמיכה בהצעה של שוודיה להיכנס לנאט"ו.

פוליטיקאי מהימין הקיצוני שורף ספר קוראן
פוליטיקאי מהימין הקיצוני שורף ספר קוראן | צילום: רויטרס

משטרת שוודיה דחתה פעמים רבות בקשות דומות מסיבות ביטחוניות, אך החלטותיה נדחו על-ידי בתי משפט מנהליים שטענו כי יש לתת אישור להתכנסויות ציבוריות ולהפגנות, אלא אם הן מהוות איום מיידי על ביטחון הציבור. משטרת שטוקהולם הזעיקה תגבורת מאזורים אחרים במדינה כדי לשמור על הסדר במהלך ההפגנה המתוכננת היום.