דיווח בארה"ב: משמרות המהפכה לא יוסרו מרשימת ארגוני הטרור

לפי ה"וושינגטון פוסט", בכיר בממשל האמריקני אמר כי הנשיא ביידן מתכנן לדחות את הדרישה האיראנית, מה שמעמיד את השלמת הסכם הגרעין בסכנה. "הנטל להשלמת העסקה מוטל על איראן, האיראנים יודעים את דעותינו"

משמרות המהפכה באיראן
משמרות המהפכה באיראן (ארכיון) | צילום: רויטרס

ממשל ביידן מתכנן לדחות את הדרישה האיראנית להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור, כך דווח היום (שבת) ב"וושינגטון פוסט". האיראנים הציבו את הדרישה כתנאי לחידוש הסכם הגרעין מ-2015, מה שמעמיד את השלמת העסקה בסכנה.

גורם בכיר בממשל האמריקני אמר כי הנשיא ג'ו ביידן אינו מתכוון לוותר על ההגדרה של משמרות המהפכה כאגון טרור. "הנשיא יעמוד בעקרונות הליבה", אמר הבכיר, "הנטל להשלמת העסקה מוטל על איראן, האיראנים יודעים את דעותינו".

משמרות המהפכה באיראן
משמרות המהפכה באיראן | צילום: רויטרס

הערותיו של הבכיר מעצימות את ההצהרה ששחרר מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן מוקדם יותר השבוע, כשנשאל במהלך ריאיון ל-NBC News אם משמרות המהפכה הם ארגון טרור והשיב בחיוב. "אני לא אופטימי לגבי הסיכויים להגיע להסכם", הוסיף בלינקן.

הנשיא ג'ו ביידן ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן
הנשיא ג'ו ביידן ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן | צילום: רויטרס

הדרישה של איראן מארצות הברית להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור התגלתה כמכשול העיקרי להחייאת ההסכם, ומדינות אירופיות דחקו באמריקנים למצוא נוסחת פשרה שתציל את העסקה. בחודש שעבר מתחו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד ביקורת על הממשל האמריקני, בעקבות הניסיון להסיר את משמרות המהפכה מהרשימה.

Israeli Cabinet Meeting In Jerusalem
רה''מ נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד | צילום: רויטרס

"זה עלבון לקורבנות ומחיקה של מציאות מתועדת, שיש לה הוכחות חד משמעיות", נכתב בהודעה המשותפת של בנט ולפיד, "אנו מתקשים להאמין שההגדרה תבוטל תמורת 'הבטחה לא לפגוע באמריקנים' - מאמינים שארצות הברית לא תפקיר את בעלות בריתה הקרובות ביותר תמורת הבטחות ריקות".