בנט ולפיד בלחץ על ביידן: "הסרת משמרות המהפכה מרשימת הטרור - עלבון לקורבנות"

רה"מ ושר החוץ מתחו ביקורת על הממשל האמריקני, שמנסה להסיר את הארגון הצבאי האיראני מרשימת גופי הטרור. "מחיקת המציאות - מאמינים שארה"ב לא תפקיר את בעלת בריתה"

20220124193536 Noam7016
רה"מ נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד מתחו היום (שייש) ביקורת נגד הממשל האמריקני שמנסה להסיר את משמרות המהפכה האיראניים מרשימת הטרור. "זה עלבון לקורבנות ומחיקה של מציאות מתועדת, שיש לה הוכחות חד משמעיות", נכתב בהודעה המשותפת של השניים. "אנו מתקשים להאמין שההגדרה תבוטל תמורת 'הבטחה לא לפגוע באמריקנים' - מאמינים שארצות הברית לא תפקיר את בעלות בריתה הקרובות ביותר תמורת הבטחות ריקות".

עוד נכתב בהודעה כי "משמרות המהפכה האיראניים הם החיזבאללה בלבנון, הם הג'יהאד האיסלאמי בעזה, הם הח'ותים בתימן, הם המיליציות בעיראק. משמרות המהפכה עומדים מאחורי ההתקפות על אזרחים וחיילים אמריקנים בכל רחבי המזרח התיכון, כולל בשנה האחרונה. הם אלה שעמדו מאחורי התכנונים להתנקש בחייהם של פקידי ממשל אמריקנים בכירים".

"משמרות המהפכה נטלו חלק ברצח מאות אלפי אזרחים סורים, הם הרסו את לבנון, הם עוסקים בדיכוי רצחני של אזרחים איראנים. הם הורגים יהודים מפני שהם יהודים, נוצרים מפני שהם נוצרים, ומוסלמים מפני שאינם נכנעים להם. הם חלק מרכזי ובלתי נפרד במכונת הדיכוי הרצחנית באיראן. ידיהם מוכתמות בדמם של אלפי איראנים וברמיסת נשמתה של החברה האיראנית".