המירוץ לנשיאות ארה"ב החל: טראמפ מתחזק על חשבון דה-סנטיס

לאחר שטראמפ הכריז על מועמדותו ודה-סנטיס ביקר בישראל, המירוץ לנשיאות ארה"ב עולה שלב. מושל פלורידה, הקיצוני בדעותיו, צפוי להכריז על מועמדותו בחודש הבא ובינתיים טראמפ פועל נגדו מאחורי הקלעים. במפלגה הדמוקרטית אין לביידן מתחרים רציניים

זמן צפייה: 03:09

לאחר ביקורו של מושל פלורידה רון דה-סנטיס בישראל השבוע, המירוץ לנשיאות ארצות הברית צובר תאוצה. במפלגה הרפובליקנית מתחרה דה-סנטיס, הקיצוני בדעותיו, מול הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. במפלגה הדמוקרטית המצב מורכב אך כרגע אין מתחרה רציני מול הנשיא המכהן ג'ו ביידן.

אחרי ההכרזה הרשמית של טראמפ שירוץ לנשיאות, דה-סנטיס צפוי להכריז על מועמדותו בחודש הבא. הוא ביקר בישראל השבוע והדגיש את העצמאות של ישראל לקבל החלטות בעצמה - כעקיצה לנשיא ביידן. יש לציין כי דה-סנטיס קיצוני אפילו יותר מטראמפ בדעותיו - בתור מושל פלורידה הוא פגע קשות בזכויות נשים והזכות להפלה וכן בזכויות להט"ב.

מושל פלורידה רון דה-סנטיס
מושל פלורידה רון דה-סנטיס | צילום: רויטרס

דה-סנטיס היה מאוד פופולרי בקרב הרפובליקנים אך לאחרונה טראמפ מתחזק. מאחורי הקלעים טראמפ מעוניין לקרקע את הקמפיין של דה-סנטיס. הוא מנסה "לייבש לו את הממסד" וזכה כבר עכשיו לתמיכת חברי הקונגרס מפלורידה שתומכים בו. במקביל, הוא מנסה להשיג תמיכה של חברי קונגרס נוספים.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן | צילום: אריה לייב אברהם, פלאש 90

ביידן הוא המועמד הרציני היחיד במפלגה הדמוקרטית - עד כדי כך שאפילו ברני סנדרס הוותיק לא מתמודד מולו. עם זאת, 70 אחוזים מהאמריקנים אמרו בסקרים שהם לא רוצים שהוא ימשיך לכהונה שנייה. באחד הסקרים שנערכו העמידו את ביידן מול רפובליקני ללא שם שניצח אותו בסקר. יחד עם זאת, ביידן ניצח כשהועמד מול טראמפ בסקרים.

האינטרס של ביידן הוא שטראמפ ינצח בקמפיין הרפובליקני ויתחרה מולו. מתמודד נוסף שירוץ במפלגה הרפובליקנית הוא מייק פנס, שצפוי להעיד בשבועה בעניינו של טראמפ ולסייע להחלטה האם הוא יועמד לדין בעקבות אירועי הקפיטול.