לקראת מלחמה באירופה: כוחות צבא אמריקניים נחתו בפולין

לאחר שהנשיא ביידן אישר כי ישלח כוחות למזרח היבשת, מטוסי תובלה עם ציוד ולוגיסטיקה נחתו בשדה התעופה הסמוך לגבול הפולני עם אוקראינה, על מנת לקלוט 1,700 חיילים מהדיוויזיה המוטסת ה-82, שיצטרפו ל-4,500 חיילים אמריקנים שכבר מוצבים בפולין

זמן צפייה: 01:15

מטוס הרקולס של חיל האוויר האמריקני נחת היום (שבת) בשדה התעופה יאשיונקה הסמוך לז'שוב שבדרום פולין, לא רחוק מהגבול האוקראיני, עם החיילים הראשונים של צבא ארצות הברית שנשלחו בעקבות המתיחות באירופה. לפי נתוני משרד ההגנה הפולני, כ-1,700 חיילים אמריקנים מהדיוויזיה המוטסת ה-82 שבסיסה בפורט בראג, צפון קרוליינה, צפויים להגיע לפולין על מנת לחזק את האגף המזרחי של נאט"ו.

שמונה מטוסי תובלה שנחתו אתמול ביאשיונקה עם ציוד ולוגיסטיקה אמורים להכין את הקרקע לקראת הגעת החיילים האמריקנים, שיצטרפו ל-4,500 חיילים אמריקנים שכבר מוצבים כיום בפולין, הן במסגרת נאט"ו והן במסגרת הסכמים דו-צדדיים.

מטוס תובלה של חיל האוויר האמריקני בנמל התעופה יאשיונקה הסמוך לז'שוב, פולין
מטוס תובלה של חיל האוויר האמריקני בנמל התעופה יאשיונקה הסמוך לז'שוב, פולין | צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אישר השבוע כי 3,000 חיילים אמריקנים בסך הכל יוצבו במזרח אירופה, כאשר רובם יגיעו לפולין, וחלקם ישלחו למדינות נאט"ו בדרום-מזרח אירופה, כולל רומניה. יותר ממאה אלף חיילים רוסים כבר נמצאים סמוך לגבולה של רוסיה עם אוקראינה, ועד כה נאט"ו דחתה את דרישות הקרמלין שלא לצרף אליה את אוקראינה.

A Militant Of The Self Proclaimed Donetsk People's Republic (dnr) Observes The Area At Fighting Positions In Donetsk Region
חייל של המחוז הבדלני הפרו-רוסי דונייצק | צילום: רויטרס

ביום חמישי חשפו בכירים בממשל האמריקני כי רוסיה מתכננת לפברק תקיפה אוקראינית בגבול, כדי ליצור מצג שווא שיאפשר לה לפלוש למדינה. אחת האפשרויות שנשקלו בקרמלין הייתה אף לזייף תיעוד שבו נראים פיצוצים ומספר פצועים רבים.