חשיפה מודיעינית אמריקנית: רוסיה מתכננת לפברק תוקפנות אוקראינית כדי לפלוש

ברקע המתיחות הגוברת במזרח אירופה, בכירים בממשל בארה"ב הזהירו כי הקרמלין יפלוש לאוקראינה, לאחר שייצור מצג שווא של אלימות כלפי חיילים רוסים. אחת האפשרויות שנשקלות במוסקבה היא לזייף תיעוד של פיצוצים ונפגעים על הגבול

Service Members Of The Ukrainian Armed Forces Are Seen At Combat Positions In Donetsk Region
חייל אוקראיני בגבול רוסיה | צילום: רויטרס

המתיחות במזרח אירופה: בכירים בממשל האמריקני חשפו אמש (חמישי) כי רוסיה מתכננת לפברק תקיפה אוקראינית בגבול, כדי ליצור מצג שווא שיאפשר לה לפלוש למדינה. בין האפשרויות שנשקלו בקרמלין הייתה אף לזייף תיעוד שבו נראים פיצוצים ומספר פצועים רבים.

ארצות הברית חשפה את המידע המודיעיני, כדי לנסות למנוע את פלישה רוסית לאוקראינה. זאת, ברקע המתח הגובר בין המדינות. מנגד, במוסקבה עדיין מכחישים כל טענה כי הצבא הרוסי יתקוף באוקראינה. מוקדם יותר השבוע הודיע נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע כי יישלחו 3,000 חיילים אמריקניים למזרח אירופה. החיילים מיועדים לבעלות בריתה של ארצות הברית שחוששות מהעוינות של רוסיה באזור.

U.s. Army Instructors Trains Ukrainian Service Members To Operate With M141 Bunker Defeat Munition (smaw D) Grenade Launcher At A Shooting Range In Lviv Region
איש צבא אמריקני מאמן חיילים אוקראינים | צילום: רויטרס

כ-2,000 חיילים יישלחו לפולין, ואלף נוספים למדינות נאט"ו בדרום-מזרח אירופה, כולל רומניה. המהלך מהווה כנראה איתות לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בעקבות המשבר שהולך ומחריף. בתוך כך, ארצות הברית העלתה כוננות לכ-8,500 חיילים למקרה שנאט"ו תידרש לתגובה זריזה. זאת, בנוסף לעשרות אלפי חיילי נאט"ו וצבא ארצות הברית שכבר נמצאים באירופה.

כזכור, יום קודם לכן התקיים דיון סוער במועצת הביטחון של האו"ם סביב נושא האגרסיה הרוסית בגבולות אוקראינה, כאשר הנציג של הקרמלין האשים את המערב ב"העלאת המתיחות" סביב אוקראינה ואף הטיח כי ארצות הברית העלתה לשלטון האוקראיני "נאצים טהורים".

Ukrainian Snipers Train In The Donetsk Region
צלף אוקראיני במחוז דונייצק | צילום: רויטרס

בתגובה, השגרירה האמריקנית לנידה תומאס-גרינפילד השיבה כי "העברת כוחות רוסיים בסדר גודל של 100 אלף חיילים ליד גבול אוקראינה היא הגיוס הנרחב ביותר של חיילים מזה עשורים באירופה". עוד הוסיפה לומר גרינפילד כי "התקפות הסייבר הרוסיות והפצת מידע כוזב היא ניסיון חסר בסיס של הקרמלין לצייר את אוקראינה והמערב כתוקפים וכדי להמציא עילה לתקיפה. יש לציין כי מועצת הביטחון לא נקטה נכון להיום באף צעד בנוגע לסכסוך בין רוסיה ואוקראינה.