שבוע לבחירות: מצבו של ביידן בסקרים - לעומת הילרי לפני 4 שנים

בשלב זה של המרוץ ב-2016, קלינטון, בדומה לביידן, הובילה בפלורידה ופנסילבניה החשובות, אך כזכור - עבורה זה לא הספיק. האם העובדה שביידן מוביל בפער גבוה יותר תביא לתוצאה שונה ב-2020?

זמן צפייה: 01:49

בשבוע הבא יתקיימו הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2020, ואומנם בשלב זה היתרון של ג'ו ביידן נראה מבטיח - לפחות לפי הסקרים, אבל במבט לאחור - סקרים לחוד ומציאות לחוד - ראו ערך הילרי קלינטון. אז מה הסיכוי שגם הפעם יצליח דונלד טראמפ לנצח את השיטה ולזכות ברוב הקולות - למרות התחזיות?

כדי לענות על השאלה, נחזור לפלורידה של שנת 2016. אז, שבוע לפני הבחירות, לטראמפ היו 47.7% תמיכה ואילו קלינטון קיבלה 48% מהקולות. בסופו של דבר, מי שניצח שם היה טראמפ עם 48.6%, ואילו קלינטון זכתה בתמיכתם של 47.4% מהבוחרים. כיום, יש פער של 2.4% לטובת ביידן, שהגיע ל-49.1% תמיכה, לעומת טראמפ שלעת עתה, רק 46.7% גילו כי יצביעו לו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

היועמ"ש יודיע היום על הגשת כתב אישום כפוף לשימוע נגד חיים כץ

אחיו של בן ה-9 שנדרס למוות: "לפני שבוע חגגנו לו יום הולדת"

אחוזי ההדבקה נמוכים בקרב ילדים – מספר הגנים שנסגרו הוכפל

ג'ו ביידן ודונלד טראמפ
ג'ו ביידן ודונלד טראמפ | צילום: רויטרס

בפנסילבניה, קלינטון זכתה - לפי הסקרים, בפער מובהק של 4.5% והגיעה ל-49.4% מהקולות, זאת לעומת טראמפ שקיבל את תמיכת של 44.9% מהבוחרים. ברגע האמת, כידוע, טראמפ ניצח בפער של 0.7% - כך שבשבוע אחד הוא מחק את ההפרש שהיה לטובת קלינטון - והוסיף קצת לעצמו. גם היום ביידן מוביל, בפער מעט גבוה משל קלינטון - 5.3%.

בסך הכול, לפי ממוצע של 538 סקרים, ג'ו ביידן מוביל בכ-9% לעומת טראמפ, זאת אל מול קלינטון - שבזמנו השיגה בסקרים פער של 3.5% לטובתה בלבד. אולם, הפעם הסוקרים טוענים שהם הסיקו מסקנות והסקרים טובים יותר, והם גם מחשבים את הקהלים החדשים שהגיעו לקלפיות. האם הם צדקו? את זה נדע בשבוע הבא.

ג'ו ביידן
ג'ו ביידן | צילום: Shutterstock