"משימתנו כאן הסתיימה": מאות הנצורים במפעל הפלדה במריופול שוחררו

הרשויות באוקראינה דיווחו כי כוחות הצבא החלו לפנות מאות אזרחים מהמפעל, כשחלקם פצועים במצב קשה. מפקדי יחידות אוקראיניות המוצבות שם קיבלו הוראה "להציל את חיי הצוות שלהם" מהעיר הדרומית, שהפכה לסמל ההתנגדות האוקראינית לפלישה הרוסית

זמן צפייה: 02:01

הרשויות באוקראינה דיווחו הלילה (שני) כי מפעל הפלדה אזובסטאל הנצור במריופול שוחרר, וכי כוחות הצבא החלו לפנות משם מאות אנשים - חלקם פצועים במצב קשה, כך לפי דיווח ב-CNN.

מפקדי היחידות האוקראיניות המוצבות במפעל קיבלו הוראה "להציל את חיי הצוות שלהם", כך לפי המטה הכללי של אוקראינה, לאחר ההודעה על סיום "משימת הלחימה" שלהם בעיר הדרומית, שהפכה לסמל ההתנגדות האוקראינית לפלישה הרוסית.

האזרחים שפונו ממפעל הפלדה במריופול
האזרחים שפונו ממפעל הפלדה במריופול | צילום: רויטרס

כזכור, רק ביום ראשון הרשויות באוקראינה דיווחו על התקפות טילים והפגזות במספר אזורים, כאשר הכוחות הרוסיים מיקדו את מאמציהם בקו החזית במזרח המדינה, באזור מחוז לוהנסק. עם זאת, טענו האוקראינים להצלחות צבאיות נוספות באזור חרקוב.

אוקראינה סיפקה פרטים מעטים על מתקפת הנגד שלה באזור חרקוב, שם התקדמו חייליה צפונה ומזרחה, לעבר הגבול הרוסי. מטרת המתקפה האוקראינית הייתה לחתוך קווי אספקה ​​רוסיים לכוחותיה, המנסים להתקדם לאזור מחוז דונייצק.

עשן מיתמר מעל מפעל הפלדה ''אזובסטאל'' במריופול
עשן מיתמר מעל מפעל הפלדה ''אזובסטאל'' במריופול | צילום: רויטרס

המטה הכללי של צבא אוקראינה דיווח כי "בכיוון חרקוב, יחידות האויב לא ניהלו פעולות איבה אקטיביות". עם זאת, אולג סינייהוב, ראש המינהל הצבאי האזורי של חרקוב, אמר שהיחידות האוקראיניות "מחזקות כל הזמן את עמדותיהן, דוחפות את האויב מגבולות העיר חרקוב לגבולות הפדרציה הרוסית". לדבריו, העיר חרקוב "שקטה יחסית כבר כמה ימים, לא הייתה הפגזה על העיר עצמה. כ-2,000 איש חוזרים לחרקוב מדי יום, והמספר גדל מדי יום".