למרות הביקורת, ביידן הכריז: "אני נשאר במרוץ לנשיאות"

נשיא ארצות הברית הצהיר כי יתמודד על קדנציה שנייה בתפקיד, במהלך דברים שנשא בעצרת בחירות בוויסקונסין: "אגיד את זה בצורה הברורה ביותר - אני נשאר במרוץ". נגד ביידן נשמעו בימים האחרונים קולות הקוראים לו לסגת, לאחר שכשל בעימות נגד טראמפ בשבוע שעבר

הנשיא ביידן בעצרת בחירות בצפון קרוליינה
הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הכריז הערב (שישי) כי הוא נשאר במרוץ לנשיאות. בעצרת בחירות בוויסקונסין אמר ביידן: "אני אגיד את זה בצורה הברורה ביותר - אני נשאר במרוץ". את הדברים אמר בצל דיווחים שגרסו כי הוא שוקל את המשך דרכו הפוליטית, לאחר שכשל בעימות מול המתמודד מולו, הנשיא לשעבר דולנד טראמפ.

העיתון הבריטי אקונומיסט, אחד המשפיעים בעולם, פרסם אתמול מאמר חריף נגד ביידן, הקורא לו לפרוש מהמרוץ לכהונה שנייה במשרה הבכירה בעולם. בכך, הצטרף האקונומיסט לניו יורק טיימס, שהפציר גם הוא בנשיא ביידן לפרוש ולפנות את מקומו למועמד צעיר יותר. בעיתון הבריטי הגדילו לעשות והציגו בתמונת השער של המאמר הליכון הנושא את חותמו של נשיא ארה"ב.

הנשיא ג'ו ביידן
הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

"העימות הנשיאותי היה נורא בשביל ג'ו ביידן, אבל הטיוח היה גרוע יותר", נכתב בפתח המאמר של האקונומיסט, בביקורת על הנשיא ואנשי הקמפיין שלו, "היה מייסר לצפות באיש זקן ומבולבל שמתקשה להיזכר בעובדות ובמילים. חוסר היכולת שלו להשלים טיעון נגד יריב חלש הייתה מאכזבת. אך ניסיון הקמפיין שלו להכחיש את מה שראו עשרות מיליוני אמריקנים בעיניהם הוא יותר רעיל מהכול, כי חוסר הכנות במהלך מעורר בוז".

בהמשך המאמר, נטען כי הופעתו של ביידן בעימות והתנהלות קמפיין הבחירות שלו לאחריו "שמו את הבית הלבן בידיים של דונלד טראמפ", והביאו לכך שמצביעים במדינות מתנדנדות קריטיות עבור הקמפיין הדמוקרטי פנו נגד הנשיא המכהן.