מקסיקו: 26 שנות מאסר למחסלת העבריינים בן סוטחי ואלון אזולאי

קצת יותר מ-3 שנים וחצי לאחר ששני העבריינים הישראלים נרצחו בקניון במקסיקו סיטי, בית המשפט המקומי גזר את עונשה של אספרנסה גוטיירז, אחת מהמעורבות ברצח, אשר שהודתה כי נשכרה כמחסלת

זמן צפייה: 00:26

קצת יותר מ-3 שנים וחצי לאחר שנרצח העבריין בן סוטחי וחברו אלון אזולאי בקניון בבירת מקסיקו - מקסיקו סיטי, אמש (שני) בית המשפט המקסיקני גזר על אספרנסה גוטיירז, אחת מהמעורבות ברצח, 26 שנות מאסר.

בחקירותיה הראשוניות, גוטיירז בת ה-35 טענה כי הכירה את אחד מהם דרך הפייסבוק והשניים החלו קשר רומנטי, אך לאחר שגילתה כי הוא בגד בה, החליטה לנקום. בהמשך התוודתה והודתה כי נשכרה כמחסלת ולא היה בין השניים כל קשר רומנטי. החשודה הצליחה לגייס שני אנשים שעזרו לה עם תכנון הנקמה.

כאמור, סוטחי ואזולאי נורו למוות בזמן שישבו במסעדה בקניון במקסיקו סיטי. לפי הדיווחים אי אז, אישה בפאה בלונדינית ישבה במרחק כמה שולחנות מהם, ובשלב מסוים התקרבה, ירתה בהם חמש פעמים באקדח – ונמלטה. תחילה, חשבו החוקרים כי הפאה הבלונדינית שנמצאה בזירה שייכת למחסלת, אך בהמשך הגיעו למסקנה כי מדובר באישה שהייתה אחראית ל"כיפה אדומה" שנעשתה לשני העבריינים.

בן סוטחי
בן סוטחי | צילום: באדיבות ידיעות אחרונות ו- ynet

האישה החשודה ברצח במקסיקו
אספרנסה גוטיירז בעת מעצרה | צילום: חדשות 13

עוד עולה מהפרסומים השונים במקסיקו כי סוטחי היה מלבין כספים בשירות הקרטל, ושראשי הארגון סברו שהוא מנסה לגנוב מהם כספים. על כן, ביקשו להיפגש עמו. סוטחי דרש שהפגישה תתקיים במקום ציבורי, ולאחר שנקבע שייפגשו במסעדה - הוא ואלון אזולאי נורו למוות מטווח אפס.

בשנות התשעים נקשר שמו של סוטחי בחיסול עברייני צמרת. בין היתר, היה סוטחי אחד מהגורמים המרכזיים בניסיון החיסול של מני אסלן, בנו של העבריין יחזקאל אסלן ב-1997. האחים מקייטן, שנשלחו לחסל את אסלן, נעצרו – ואחד מהם הפך לעד מדינה וקשר את סוטחי למעשה. כתוצאה מכך, סוטחי נעצר ונשפט, ולאחר שלא הסכים לומר מי שלח אותו לחסל את אסלן – נשלח ל-16 שנות מאסר. סוטחי נחשב לאחד היריבים הגדולים של ארגון הפשע מוסלי, אחד הארגונים הגדולים בארץ.

שמו של סוטחי ומעמדו נשמרו גם כאשר ריצה את עונש המאסר. גם במשטרה, גם בעולם התחתון ידעו מי זה בן סוטחי. כשהוא יצא מהכלא הייתה עלייה לרגל לבית שבו התגורר. העובדה שהוא ישב בכלא הישראלי שנים ארוכות, ועוד לפני כן הוא היה בבריחה, כל אלו לא גרמו למעמדו להתערער – ההפך הוא הנכון.