דיווח: תומך דאעש תכנן פיגוע נגד יהודים בניו יורק - ב-7 באוקטובר

כתב אישום הוגש נגד פקיסטני בן 20, שנעצר בסמוך לגבול קנדה-ארה"ב, ותכנן לבצע פיגוע בברוקלין - ביום השנה לטבח בדרום הארץ. "תכנן מתקפה בתמיכת דאעש ובמטרה אחת - להרוג כמה שיותר יהודים"

ניידת משטרה בניו יורק (ארכיון)
ניידת משטרה בניו יורק (ארכיון) | צילום: רויטרס

משרד המשפטים האמריקני הודיע הלילה (שבת) כי הוגש כתב אישום נגד מוחמד שחזב חאן, פקיסטני בן 20, שתכנן לבצע פיגוע ירי המוני נגד יהודים בניו יורק ב-7 באוקטובר - יום השנה לטבח בעוטף עזה. חאן, שהוגדר כתומך דאעש, נעצר ביום רביעי בסמוך לגבול של ארצות הברית עם קנדה, שם הוא התגורר.

לפי התובעים, חאן, שידוע גם בכינוייו "שחזב ג'דון", שקל לבצע את הפיגוע בתאריך נוסף - 11 באוקטובר, יום כיפור. התובע מריק גרלנד הוסיף כי "הנאשם תכנן אירוע טרור ב-7 באוקטובר במטרה מוצהרת - להרוג כמה שיותר יהודים בשם דאעש".

לפי כתב האישום, חאן תכנן להשתמש בנשק חם, אוטומטי וחצי אוטומטי, ואף ביקש מ"תומכי דאעש" נוספים שיסייעו לו בקנייתם -  אך לדאבונו השניים התגלו כסוכנים סמויים. כמו כן, המואשם רצה להקים עם השניים עוד בנובמבר, כחודש אחר מתקפת חמאס, "תא רדום" של דאעש - על מנת לפגוע ביהודים.

העתק של בית הרבי מילובביץ' בברוקלין, בכפר חב"ד
העתק של בית הרבי מילובביץ' בברוקלין, בכפר חב"ד | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

חאן התמקד ספציפית בניו יורק כיוון ששם לטענתו "ישנה אוכלוסיית יהודים מרוכזת" - ובתי חב"ד רבים, בהם בברוקלין. הוא טען בפני הסוכנים שאם ישיגו נשק, הוא ישכור מבריח - שיחצה איתו את הגבול. אם יורשע, על חאן יכולות להיגזר עד עשרים שנות מאסר.

התובע הוסיף בהצהרתו כי "הקהילות היהודיות, בדומה לכל הקהילות בארצות הברית, לא צריכות לחשוש שהן יהוו מטרות עבור מתקפות טרור מלאות בשנאה", והודה ל-FBI ולרשויות בקנדה על הסיוע במעצרו.