טייפון "האגיביס" הכה ביפן: מיליונים התבקשו להתפנות מבתיהם

הסופה, שצפויה להיות הקשה ביותר שנרשמה במדינה מזה עשורים, פגעה בטוקיו והספיקה לגרום להפסקות חשמל נרחבות, שיטפונות, נזק כבד - ואף גבתה לפחות 23 קורבנות. "הגג של הבית שלי עף"

זמן צפייה: 00:19

מיליוני בני אדם ביפן התבקשו להתפנות מבתיהם אמש (שבת) לאחר שהטייפון האימתני "האגיביס" פגע במדינה, וכבר הספיק לגרום להפסקות חשמל, שיטפונות, נזק כבד ואף גבה את חייהם של לפחות עשרה בני אדם. הרוחות העזות נעות במהירות של כ-220 קמ"ש, כל הרכבות המהירות ומרבית הטיסות בוטלו. זו צפויה להיות הסופה הקשה ביותר שנרשמה במדינה ב-60 השנים האחרונות. הטייפון פגע בטוקיו והחל לנוע לכיוון צפון המדינה.

כאמור, לפי דיווחים בתקשורת המקומית, הטייפון גבה לפחות 23 קורבנות, ו-16 בני אדם מוגדרים נעדרים. למעלה מ-120 בני אדם נפצעו, בהם מספר גדול של ילדים, וכ-270 אלף בתים נותקו מחשמל.


מיליוני בני אדם התבקשו להתפנות מבתיהם. מפלס המים עלה במטר בחלקים מקו החוף, כאשר בטוקיו הוא עלה בחצי מטר והגביר את הסכנה לשיטפון חמור במרכז הבירה. תושב סיפר לתחנת רדיו מקומית כי "כשהרוח הכתה פתאום, היא העיפה את הגג מהבית שלי. הרעש היה נוראי. אחד מילדי נפצע ועכשיו מטופל בבית החולים". עד 60 ס"מ של מים צפויים לרדת באזורים מסויימים עד יום ראשון בבוקר.

טייפון ''האגיביס'' הכה ביפן
טייפון ''האגיביס'' הכה ביפן | צילום: רויטרס
טייפון ''האגיביס'' הכה ביפן
טייפון ''האגיביס'' הכה ביפן | צילום: רויטרס

כבר בימים שטרם הסופה שרר בטוקיו ובאזור החוף הדרומי מזג אוויר סגרירי וגשום. הרחובות הצפופים החלו להתרוקן, והתושבים התכוננו לפגיעתה של הסופה. "הכנסתי פנס, אטריות, מים ואספקה נוספת לשלושה ימים", סיפר תושב טוקיו.

הרשויות לא לוקחות סיכון. רק בחודש שעבר פגעה סופת טייפון עוצמתית במדינה, שגרמה להצפות כבדות ולהרס עשרות אלפי בתים. לכן, כבר מאתמול מרבית הרכבות הפסיקו את פעילותן וכמעט כל הטיסות בוטלו. המחשקים במסגרת גביע העולם ברוגבי ומרוץ הפורמולה 1, ששניהם היו אמורים להתקיים אתמול, בוטלו.

נוסף לכך, הרשויות קראו לתושבים להישאר בביתם ולשמור על חייהם. "ינשבו רוחות עוצמתיות מאוד, הים יהיה סוער והגשמים שירדו ישברו שיאים", אמר יאסושי קאג'יהארה, בכיר בשירות המטאורולוגי של יפן.

Passengers Walk In The Heavy Rain And Wind As They Get Off From A Train At Shiroko, Suzuka, Japan October 12, 2019, Ahead Of Typhoon Hagibis
טייפון ''היגביס'' ביפן | צילום: רויטרס
Roads Are Flooded Due To Heavy Rains Caused By Typhoon Hagibis In Shizuoka, Japan
טייפון ''היגביס'' ביפן | צילום: רויטרס