אוסטרליה: מלכה לייפר הורשעה בהתעללות מינית בשתי נערות

יותר משנה לאחר שהוסגרה מישראל, בית המשפט האוסטרלי הרשיע את מנהלת ביה"ס החרדי במלבורן לשעבר בהתעללות מינית בשתי תלמידות שלה, כשהיו בנות 16 ו-17. לייפר בת ה-56 הורשעה באונס, תקיפה מינית ועבירות נוספות

זמן צפייה: 00:45

בית המשפט באוסטרליה הרשיע הבוקר (שני) את מלכה לייפר באונס, תקיפה מינית ועבירות מין נוספות שביצעה בשתי אחיות שהיו תלמידות שלה בבית הספר החרדי במלבורן שניהלה. לייפר הוסגרה לאוסטרליה בינואר 2021 לאחר שהשר לשעבר יעקב ליצמן פעל כדי להשפיע ולהשאירה בארץ.

לייפר, בת ה-56, כיהנה כמנהלת של בית ספר חרדי במלבורן כאשר ביצעה את העבירות, לפני כ-15 שנה. לאחר משפט של שישה שבועות בית המשפט בוויקטוריה הרשיע אותה בהתעללות מינית בשתי תלמידותיה, אחיות שהיו בנות 16 ו-17 באותה העת, וזיכה אותה מהאישומים לגבי נערה שלישית.

מלכה לייפר בבית המשפט
מלכה לייפר בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ארגון מגן שליווה את הנפגעות מסר לאחר הרשעתה: "סוף סוף לאחר שנים של עינוי דין, עשה בית המשפט באוסטרליה צדק והרשיע את מלכה לייפר. זהו יום בשורה לכלל נפגעות ונפגעי עבירות המין שרואים שגם אם ההליכים נמשכים וגם אם הפוגעים מנסים להתחמק מלתת את הדין בסופו של דבר הם משלמים על מעשיהם".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי כתבה הבוקר בחשבון הטוויטר שלה: "ממשלת נתניהו והחרדים שמסרבת היום לחתום על האמנה למאבק באלימות כלפי נשים, היא אותה ממשלה שסירבה להסגיר את מלכה לייפר שפגעה בכל כך הרבה תלמידות שלה. הנפגעות האמיצות שלא ויתרו והגיעו גם לארץ כדי להיאבק על הצדק שלהן ניצחו היום. עוד תחנה במאבק בפגיעה מינית באשר היא, עד שנפסיק אותה".

חבר הכנסת יעקב ליצמן בבית המשפט
חבר הכנסת יעקב ליצמן בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חודש לפני הסגרתה, בסוף שנת 2020, דחה בית המשפט העליון את הערעור שהוגש על ידי לייפר לפיו היא לוקה בנפשה - וקבע כי ניתן להסגירה. בהמשך לכך, שר המשפטים דאז אבי ניסנקורן חתם על צו ההסגרה של לייפר לאוסטרליה. "לאחר שנים ארוכות, אחרי נסיון בזוי להתחזות ללוקה בנפשה ולאור פסיקת בית המשפט העליון, חובתנו המוסרית לאפשר את העמדתה לדין של לייפר", צייץ אז בטוויטר.

באוגוסט האחרון, בית משפט השלום בירושלים קיבל את הסדר הטיעון של ליצמן, וגזר עליו שמונה חודשי מאסר על תנאי וקנס על סך 3000 שקלים. היועץ המשפטי לממשלה דאז אביחי מנדלבליט החליט בחודש מאי 2021 להגיש כתב אישום כפוף לשימוע נגדו בגין שתי פרשיות - המעדנייה, שנחשפה ב"המקור", ומלכה לייפר.

במהלך 2015 פעל ליצמן באופן פסול במטרה להשפיע על הפסיכיאטר המחוזי במחוז ירושלים באותה תקופה במטרה לשנות את חוות דעתו כלפי לייפר.