"טראמפ מתכנן להכריז שניצח בליל הבחירות - אם יראה שהוא מוביל"

ב"אקסיוס" דווח כי הנשיא סיפר למקורביו שבכוונתו להודיע על ניצחון בליל ה-3 בנובמבר, טרם קבלת התוצאות הסופיות. עוד דווח כי צוותו מתכנן לטעון שהקולות בדואר מהווים עדות לרמאות בבחירות

זמן צפייה: 03:47

הבחירות לנשיאות ארה"ב: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע למקורביו כי אם יראה שהוא מוביל בליל הבחירות - בכוונתו להכריז על ניצחון, עוד לפני קבלת התוצאות הסופיות. כך דווח הערב (ראשון) ב"אקסיוס", מפי שלושה גורמים המעורים בנושא.

על פי הדיווח, מקורביו של הנשיא האמריקני מעריכים שכדי שהתרחיש הזה יתממש - טראמפ יצטרך לנצח או להוביל באופן משמעותי באוהיו, פלורידה, קרוליינה הצפונית, טקסס, איווה, אריזונה וג'ורג'יה.

הסיבה לכך היא שרבים מהאמריקנים מצביעים בדואר, וקולותיהם נספרים כמה ימים לאחר יום הבחירות. סביר כי טראמפ יוביל במרוץ אחרי ספירת הקלפיות, שכן רפובליקנים נוטים יותר להצביע באופן פיזי, ואילו מרבית מההצבעות בדואר - שייכות לדמוקרטים.

עוד בחדשות 13:

תחת סגר, עם חיילים ברחובות: בפילדלפיה מנסים להתאושש מהמהומות

"הסיכויים שלו נהדרים": תיעוד ממחנה טראמפ במדינת המפתח

האם הסוקרים שנפלו בארה"ב לפני ארבע שנים הפיקו לקחים?

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפלורידה
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפלורידה | צילום: רויטרס

משמעות הדבר, אם כן, היא שגם אם טראמפ אכן יוביל בתום ספירת הקלפיות - הרי שהתוצאה הסופית עוד עשויה להשתנות לאחר ספירת כל הקולות, במיוחד במדינות המתנדנדות. בפנסילבניה למשל, טראמפ צפוי להוביל בליל הבחירות - אך התוצאה הסופית במדינה עשויה להתהפך עם ספירת כלל הקולות.

בהמשך לכך, על פי הדיווח ב"אקסיוס", במידה שספירת הקולות בדואר תהפוך את התוצאה הנצפית בליל הבחירות - הצוות של טראמפ מתכנן לטעון כי הקולות שנשלחו בדואר מהווים עדות לרמאות בבחירות.

דונלד טראמפ, ג'ו ביידן
דונלד טראמפ, ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

עוד דווח כי יועציו של טראמפ הכינו את הקרקע בשבועות האחרונים לאסטרטגיה זו, אך זו הפעם הראשונה שבה הנשיא דן באופן מפורש על תכנוניו לליל הבחירות.

בתגובה לדיווח, מהקמפיין של טראמפ נמסר כי "זה שום דבר, מלבד אנשים שמנסים לזרוע ספק באשר לניצחונו של טראמפ. כשהוא ינצח, הוא יודיע על כך".