"מנהיג דאע"ש חוסל בסוריה"; היום: טראמפ ימסור "הצהרה מיוחדת"

על פי דיווחים בארה"ב, אבו בכר אל-בגדאדי נהרג כשהפעיל מטען נפץ שנשא על גופו בזמן פעילות של הצבא האמריקני בצפון סוריה, שבה נהרגו תשעה פעילי ארגון הטרור. הנשיא צייץ: "משהו גדול קרה"

זמן צפייה: 08:29

מנהיג דאע"ש, אבו בכר אל-בגדאדי, חוסל היום (ראשון) בפעילות של הצבא האמריקני בצפון סוריה, שבה נהרגו תשעה פעילי ארגון הטרור - כך דווח הלילה (ראשון) בכלי התקשורת בארה"ב. הנשיא דונלד טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "משהו מאוד גדול קרה עכשיו", והוא צפוי למסור "הצהרה חשובה" לתקשורת בשעה 15:00 לפי שעון ישראל. שני גורמים רשמיים באיראן אמרו ל"רויטרס" כי מקורות בסוריה הנמצאים בשטח דיווחו להם כי אל-בגדאדי אכן חוסל. המרכז הסורי לזכויות אדם מסר כי נהרגו בתקיפה, בכפר בארישא שבמחוז אידליב, תשעה בני אדם.

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-the-Middle-East-20191027-0806' autoplay='0' credit='' desc='זירת החיסול לפי דיווחים בסוריה' kid='1_q2vq68y0' duration='27'']

עוד עולה מהדיווחים, כי אל-בגדאדי נהרג בזמן שניסה להפעיל מטען נפץ שנשא על גופו. לפי NBC, התקיפה כללה ירי מהאוויר, באמצעות מסוקים, מטוסי קרב ומל"טים. עוד דווח כי הצבא האמריקני פתח באש מהאוויר, ואז נחת ואסף מודיעין.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"המקור": הקלטות השיחות בין נתניהו למוזס – נחשפות

מאות אלפי סטודנטים ב-61 מוסדות: החלה שנת הלימודים האקדמית

סופ"ש קטלני בכבישים: 3 בני אדם נוספים נהרגו בתאונות דרכים

אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאע''ש
אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאע''ש | צילום: טוויטר

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-the-Middle-East-20191027-0631' autoplay='0' credit='' desc='בווידיאו: ההפצצה שקדמה למבצע האמריקני בצפון סוריה' kid='1_s78j9xqw' duration='97'']

מדיווח נוסף שפורסם הבוקר בארצות הברית עולה כי כוח "דלתא" של הצבא האמריקני ביצע את המבצע באזור שהיה תחת מעקב זמן רב. בנוסף על כך, לפי הדיווח ב"ניוזוויק", הנשיא טראמפ אישר את המבצע כבר לפני שבוע.

לפני כחצי שנה, אל-בגדאדי תועד בסרטון שפורסם על ידי ארגון המדינה האסלאמית. זאת, בפעם הראשונה לאחר חמש שנים שבהן לא נראה בציבור, ולאחר שמועות חוזרות ונשנות על מותו. הפעם האחרונה שבה דיבר מנהיג הארגון הייתה ביולי 2014, כאשר הכריז על החליפות ועל מדינת האסלאם.

בסרטון הצהיר אל-בגדאדי: "שמעתם בוודאי את החדשות לפיהן נתניהו זכה לעמוד בראש ממשלת היהודים, ושנפל העריץ באלג'יר והעריץ בסודאן. הדרך היחידה להתמודד מול העריצים היא ביצוע ג'יהאד". מנהיג דאע"ש הוסיף כי "הפיגועים בסרי לנקה הם רק תחילתה של הנקמה שממתינה לצלבנים. השבח לאללה שבין ההרוגים היו אמריקנים ואירופים". עוד הצהיר אל-בגדאדי כי נגמר הקרב שהתחולל בבגוז, מעוז דאע"ש בסוריה.

בקלטת מדבר אל-בגדאדי על החדשות האחרונות כדי להראות שהסרטון עדכני, ומתייחס כאמור לכל האירועים האחרונים בעולם. הוא נראה בריא יותר מאשר בסרטון הקודם שבו תועד, שפורסם כזכור לפני כחמש שנים.